اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

حجت‌الاسلام دهدوه تا آخرین لحظه عمر مدافع مکتب اهل بیت بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام دهدوه گفت: این روحانی شهید تا آخرین لحظه عمر خود از مکتب اهل بیت دفاع کرد.

حجت‌الاسلام دهدوه تا آخرین لحظه عمر مدافع مکتب اهل بیت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین حسنعلی آهنگران در مراسم بزرگداشت شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله دهدوه که در مسجد امام رضا بروکسل به شهادت رسیده است، در سخنانی با اشاره به زندگی این مبلغ دینی تاکید کرد: شهید دهدوه اهل و ساکن کشور بلژیک بود ولی بر حسب وظیفه پس از گرایش به اسلام به ایران اسلامی آمد و دروس دینی را فرا گرفت.

وی تاکید کرد: او بر حسب وظیفه پس از فراگیری علوم دینی به کشور بلژیک بازگشت تا در این کشور به عنوان یک مبلغ علوم دینی به فعالیت در زمینه ترویج اسلام بپردازد.

استاد حوزه علمیه قم از حجت‌الاسلام دهدوه به عنوان روحانی پرتلاش، خدوم، مجاهد و مبارز یاد کرد و اظهار داشت: او پس از تلاش گسترده در راه ترویج دین از سوی وهابیون در مسجد امام رضا که امام جماعت آن را بر عهده داشت، به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: از این شهید مجاهد می‌توان به عنوان یک الگوی کامل از عالم، فاضل، عاشق و دلباخته مکتب اهل بیت یاد کرد.

آهنگران با اشاره به حس مسئولیت و احساس وظیفه حجت‌الاسلام دهدوه برای خدمت به مکتب اهل بیت(ع) گفت: روحانیت همیشه و در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده است و در راه ترویج دین، مکتب اهل بیت و ولایت ثابت قدم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در راه پیروزی و همچنین حفظ انقلاب نیز روحانیون بسیاری به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند تاکید کرد: تعداد شهدای روحانی نسبت به جمعیت آنان بیش از دیگر اقشار بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شهید دهدوه در راه ترویج دین تا آخرین لحظه عمر خود ایستادگی کرد افزود: دشمنان نتوانستند حضور این روحانی مبارز را ببینند و ضمن آتش زدن مسجد امام رضا(ع) تعدادی از مردم را مجروح کردند و این روحانی شهید با وجود اینکه می‌توانست محل را ترک کند، ولی برای کمک به مجروحان پایمردی کرد و خود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به اجر و پاداش خداوند به شهدا تاکید کرد: کسانی که برای یاری دین به پا خاسته و از دنیای خود می‌گذرند، نزد پروردگار نسبت به دیگران برتری دارند.

انتهای پیام/‌ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول