اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گسترده علما در قم

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام شهید دهدوه برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دهدوه که در مسجد بروکسل به شهادت رسید در قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام شهید دهدوه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پی شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دهدوه امام جماعت مسجد امام رضا شهر بروکسل امشب مجلس بزرگداشتی در حسینیه شهدا شهر قم برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله علوی گرگانی، نمایندگان بیوت حضرات آیت صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی حضور داشتند.

همچنین آیت‌الله استادی، آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله علوی بروجردی و حجت‌الاسلام شهرستانی مسئول دفتر آیت‌الله سیستانی از دیگر شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

حجت‌الاسلام قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و علامه تیجانی نیز از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دهدوه مغربی الاصل و متولد کشور بلژیک بود. وی که از شیعیان مستبصر به شمار می‌رفت پس از اخذ مدرک کارشناسی علوم طبیعی از بلژیک به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع)  در سال ۱۳۵۹ برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد.

وی پس از طی یک مرحله تحصیل و کسب نخستین مبانی و معارف اسلامی برای تبلیغ مسائل اسلامی به کشورش بلژیک بازگشت اما مجددا برای ادامه تحصیل به ایران و شهر مقدس قم مراجعه کرد.

این روحانی شهید پس از تکمیل دوره فقه و معارف اسلامی در جامعة المصطفی(ص) العالمیة به بلژیک برگشت و فعالیت‌های تبلیغی خود را با راه‌اندازی مرکز و مسجد امام رضا(ع) در شهر بروکسل آغاز کرد.

وی در طول فعالیت خود اقدامات مؤثری در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) انجام داد که از آن جمله می‌توان به برگزاری مراسم عبادی و مذهبی، تألیف چندین جلد کتاب و تربیت شاگردان متعدد اشاره کرد.

دهدوه همچنین دست‌اندرکار انتشار نشریه‌ای تاثیر گزار به زبان فرانسوی به نام «شعاع الحکمة» در خصوص موضوعات فقهی و عقایدی بود که بین مسلمانان اروپا منتشر می‌شد.

این عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) برای سخنرانی و نشر مکتب اهل بیت(ع) به بسیاری از کشورهای اروپایی مسافرت کرده و در کنفرانس‌های بین‌المللی نیز شرکت فعال داشت.

وی سرانجام دو روز پیش در حالی که برای نماز مغرب و عشا آماده می‌شد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول