اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد

حضور بیش از 35 هزار نفر زائر در بقاع متبرکه همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از حضور بیش از 35 هزار زائر در ایام نوروز در بقاع متبرکه استان همدان خبر داد.

حضور بیش از 35 هزار نفر زائر در بقاع متبرکه همدان

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: مراسم تحویل سال نو در 38 بقعه متبرکه همراه با قرائت زیارت آل یاسین با حضور بیش از 35 هزار نفر زائر برگزار شد.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه با برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایام نوروز آماده میزبانی زائران و مسافران نوروزی هستند، ابراز داشت: تعداد 450 نفر خادم افتخاری نیز در این ایام میزبان بقاع متبرکه استان همدان شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آیین نوروز ایرانیان به دلیل صله رحم و پاکیزگی مورد تایید اسلام است که می‌تواند موجب افزایش محبت، عطوفت و مهرورزی بین مردم شود، افزود: اعیادی که همراه با روح اسلامی و یگانگی خداوند باشد مورد احترام اسلام است و اسلام نوروز ایرانیان را به دلیل صله رحم و پاکیزگی تایید کرده است.

وی با بیان اینکه عید نوروز می‌تواند مانند سایر اعیاد اسلامی زمینه بازگشت انسان به فطرت الهی خود باشد، ابراز داشت: هر روزی که انسان کارهایش رنگ الهی پیدا کند، آن روز عید است.

به گفته صالحی بهار، فصل نو شدن طبیعت است از این رو انسان‌ها نیز باید با الهام از طبیعت اخلاق خود را تازه کرده و در درون خود تغییر ایجاد کنند.

این مسئول پوشیدن لباس تمیز و عطر زدن را از دستورات اسلام در عید نوروز دانست و ادامه داد: بر اساس برخی روایات این عید روزی است که خداوند از همه عهد گرفت که از او و فرستادگانش اطاعت کنند و روزی است که حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سخنانش تأکید کرد: در این ایام، همگان باید کدورت‌ها را از خود دور کنند و با کسب حلالیت از یکدیگر، شادی و نشاط را در خانواده‌ها، بین اقوام و آشنایان و همسایگان با دید و بازدید فراهم کنند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول