اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

2 خیمه معرفت در 2 بقعه متبرکه همدان برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اعزام هشت مبلغ از قم به همدان گفت: همزمان با سراسر کشور، دو خیمه معرفت در امامزاده عبدالله (ع) همدان و ملایر برپا می‌شود.

2 خیمه معرفت در 2 بقعه متبرکه همدان برپا می‌شود

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز اظهار داشت: این طرح از تاریخ 28 اسفند ماه آغاز و تا 14 فروردین ماه در 38 امامزاده سطح استان برای عموم زائران برگزار می‌شود.

به گفته وی، در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص استان همدان، نماز جماعت و امر پاسخگویی به مسائل شرعی در جوار بقاع متبرکه توسط روحانیون انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به آماده‌سازی فضای امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان همدان در راستای میزبانی از زائران، عنوان کرد: در حال حاضر فضاهای امامزادگان استان برای برگزاری نماز جماعت مهیا بوده و هیئت امنا نیز هماهنگ شده‌اند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات فرهنگی به مسافران نوروزی و کتابچه آرامش بهاری، ابراز داشت: در طول ایام نوروز در همه امامزادگان برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی برای زائران برگزار می‌شود.

احمدوند در بخش دیگری از سخنانش از برپایی دو خیمه معرفت در استان همدان خبر داد و افزود: برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان طرحی کشوری است که در امامزادگان شاخص سطح کشور برگزار می‌شود و بر این مبنا نیز امامزاده عبدالله(ع) همدان و امامزاده عبدالله(ع) ملایر، از جمله این امامزادگان هستند.

وی بیان کرد: در قالب طرح خیمه‌های معرفت، هشت نفر از طلاب برجسته از اداره کل اعزام مبلغ و امور دینی قم از سوی سازمان اوقاف به این دو بقعه در استان همدان اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه در هر یک از دو امامزاده عبدالله(ع) همدان و ملایر چهار مبلغ مستقر می‌شوند، ابراز داشت: در قالب طرح خیمه‌های معرفت، خیمه‌هایی نیز به طور مجزا برای کودکان و بانوان برگزار می‌شود و کلاس‌های آموزش احکام نیز توسط مبلغان اعزامی دایر است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول