اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خبر داد

آرامش بهاری میزبان زائران نوروزی بقاع متبرکه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: برنامه ملی آرامش بهاری به عنوان یک برنامه ملی در راستای میزبانی از زائران و مجاوران بقاع متبرکه و امام‌زادگان در ایام نوروز در خراسان‌رضوی اجرا می‌شود.

آرامش بهاری میزبان زائران نوروزی بقاع متبرکه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امام‌زادگان در محل سالن جلسات سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در مشهد در راستای انعکاس برنامه‌های آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امام‌زادگان اظهار کرد: برنامه آرامش بهاری به عنوان دومین سال پیاپی در سراسر کشور از لحظه سال تحویل تا پایان روز 15 فروردین‌ماه سال 1391 در مجموع 140 بقعه متبرکه که در استان دارای برنامه هستند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امام‌زادگان گام برداشتن در راستای دو راهبرد اساسی برگرفته از فرموده‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به این مضمون که امیدواریم مردم در جوار بقاع متبرکه و امام‌زادگان در آرامش قرار گیرند و هم‌چنین بیانات رهبر انقلاب در این‌باره که بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند، است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: بقاع متبرکه از اماکنی هستند که مردم بدون نیاز به کم‌ترین تبلیغات و اطلاع‌رسانی، با اختیار و هزینه‌های شخصی به آن اماکن مشرف شده و همواره حضور گسترده، باشکوه و قابل توجهی دارند.

گنابادی‌نژاد کم‌ترین وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه را در این راستا، حق‌شناسی از مردم و ائمه عنوان کرد و ادامه داد: در خراسان‌رضوی ستاد ویژه‌ای برای اجرای طرح آرامش بهاری با همکاری و عضویت معاونت فرهنگی اوقاف، روابط عمومی اداره بقاع متبرکه و سایر کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه فعالیت دارند تشکیل شده است.

وی افزود: برنامه ملی نوروزی آرامش بهاری در مجموع 140 بقعه متبرکه و امام‌زادگان که در استان دارای برنامه هستند اجرا می‌شود و در برخی از آنها به طور اختصاصی و ویژه برنامه‌هایی با مزیت بیشتری به انجام می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌رضوی با اشاره به همایش گذشته میقات‌الرضا، اظهار داشت: برگزاری نخستین همایش میقات‌الرضا در تاریخ پنج‌شنبه 25 اسفندماه در جوار دو امام‌زاده یاسر و ناصر در شهرستان طرقبه، توفیقات زیادی داشت که از آن جمله می‌توان به ابلاغ پیام‌هایی از جانب آیت‌الله جوادی‌آملی و آیت‌الله نوری‌همدانی اشاره کرد.

گنابادی‌نژاد اظهار امیدواری کرد: امید است با اجرای برنامه‌های آرامش بهاری در ایام نوروز سال 1391 ضمن برخورداری از توفیق خدمت‌رسانی به مردم و متدینان، زائران به منظور استشمام عطر ائمه اطهار و امام‌زادگان یاری بخشیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول