اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

مزار شهید سید یونس رودباری ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: ساماندهی مزار شهید سید یونس رودباری جزو اولویت‌های برنامه ما در رودبار است.

مزار شهید سید یونس رودباری ساماندهی می‌شود

ایرج موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار به مناسبت دوم فروردین سالروز شهادت سید یونس رودباری اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد و تشکیل ستاد گرامیداشت این شهید گرانقدر مراسم بزرگداشت این شهید سال گذشته برای نخستین بار به صورت استانی در رودبار برگزار شد.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت این روحانی شهید را در حفظ آرمان‌های انقلاب و امام راحل مهم دانست و از تداوم برنامه‌های گرامیداشت این شهید والامقام خبر داد و ابراز داشت: ساماندهی مزار شهید سید یونس رودباری از برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان است.

امام جمعه رودبار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهید رودباری نخستین شهید انقلاب اسلامی باید در کشور گرامی نگه داشته شود.

حجت‌الاسلام مسعود داودی افزود: این شهید گرانقدر به رودبار و گیلان تعلق ندارد بلکه متعلق به انقلاب و نظام کل کشور است.

وی با بیان اینکه قیام امام راحل و جانفشانی شهدای گرانقدر مانند شهید رودباری برگرفته از کلام الهی بود، اذعان داشت: همه باید با تمام توان در حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم.

امام جمعه رودبار، برگزاری بزرگداشت‌ها را در زنده ماندن حادثه عاشورا مهم دانست و افزود: ذکر نام و یاد شهدا نهضت امام خمینی(ره) را جاودانه نگاه می‌دارد.

وی از اصحاب قلم و نخبگان شهرستان خواست تا با جمع‌آوری خاطرات، اطلاعات کتابچه انقلاب رودبار را به رشته تحریر در بیاورند.

یکی از دوستان شهید سید یونس رودباری نیز اظهار داشت: شهید سید یونس به نعمات خداوند احترام می‌گذاشت به طوری که وقتی در گندمزار قدم می‌زدیم بارها به بنده می‌گفتند مواظب زیر پای خود باشید نکند روی برکت خدا پا بگذارید.

سید حسن حسینی ادامه داد: شهید گرانقدر اگر خوشه گندمی به زمین افتاده بود آن را از زمین بر می‌داشت و احترام خاصی برای آن قائل می‌شد.

وی با بیان اینکه سید بزرگوار صدای بسیار دلنشینی داشت، افزود: کلام وحی را  با صوت دلنشین قرائت می‌کرد و توانست در این زمینه پیشرفت خوبی داشته باشد.

دوست شهید رودباری بیان داشت: شهید رودباری یک افتخار است، نگذاریم یاد و خاطره شهید بزرگوار به فراموشی سپرده شود.

شهید سید یونس حسینی رودباری عصر روز جمعه دوم فروردین 1342 در پی یورش نیروهای ساواک به مدرسه فیضیه قم و ضرب و شتم روحانیون، از پشت بام مدرسه به زمین پرت شد و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول