اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بنیاد شهید انجام می‌شود

ساماندهی 577 مزار شهید کهگیلویه و بویراحمد در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا شهریور سال 91 تعداد 577 مزار دیگر شهید این استان ساماندهی می‌شود.

ساماندهی 577 مزار شهید کهگیلویه و بویراحمد در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علی امیری در یادواره سرداران و 135 شهید شهرستان چرام که در سالن تربیت بدنی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: قدرت ایمان و از خودگذشتگی و حماسه‌آفرینی شهدا دشمن تا به دندان مسلح را شکست داد.

امیری گفت: عقب‌نشینی دشمنان و ناکام ماندن توطئه‌ها و اهداف شوم آنان از بارزترین اثرات نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: روحیه شهادت‌طلبی انسانی می‌سازد که در برابر سختی‌ها و موانع موجود از خود عکس‌العمل خاصی نشان دهد.

 

*حرکت ولایتمدارانه مردم دشمن را در فتنه 88 بمباران کرد

امیری افزود: حرکت در مسیر ولایت و حضور بصیرانه و آگاهانه مردم در انتخابات مجلس و عبور از فتنه 88 دشمن را بمباران کرد و باعث تعجب همه دنیا شده که عامل آن وجود فرهنگ ایثار و شهادت در این مملکت بود.

این مسئول با تاکید بر این‌که پرونده شهید و شهادت در ایران بسته نشده و نخواهد شد، گفت: ملت ایران اسلامی همواره آماده شهادت است و تقدیم شهدای هسته‌ای در ترورهای کور دشمنان نمونه بارز این ادعا است.

امیری تصریح کرد: با مستقل کردن اداره بنیاد شهید چرام سعی کردیم تا مسیر خدمت به خانواده شهدا را کوتاه کنیم.

وی این نهاد مقدس را یک شجره طیبه دانست و افزود: کارکنان این نهاد باید بهترین، مقدس‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کرده و در تکریم هر چه بیشتر خانواده شهدا و جانبازان بکوشند. 

امیری گفت: ما بر قامت رعنای شهدا و حماسه پرشکوه و فداکاری‌ و از خودگذشتگی آنان می‌بالیم چرا که با بینش اعتقادی قوی همه معادلات سیاسی دنیا را بر هم زده و در دوران هشت سال دفاع مقدس یک وجب از این خاک را در اختیار دشمن قرار ندادند.

 

*حرکت در مسیر ولایت موجب شکست دشمن است

وی قرار گرفتن در مسیر ولایت را موجب شکست دشمنان عنوان کرد و گفت: امروزه شکست اسرائیل غاصب در لبنان به وسیله یک گروهک چریکی کوچک الهام گرفته از فرهنگ شهادت در ایران است.

امیری شهیدان را میراث ملی خواند و افزود: همه دنیا در مقابل گوشه سنگ قبر شهید ارزشی ندارد چرا که ما به این باور رسیده‌ایم که شهدا زنده هستند.

وی به ساخت گلزار شهدای چرام گریزی زد و گفت: گلزار شهدای چرام در اختیار شهرداری بود که متاسفانه هیچ اقدام موثری را در این خصوص انجام نداده و ما امسال آن را از شهرداری گرفتیم و عملیات تخریب را از هفته گذشته شروع کردیم و با توجه به این که در 30 سال گذشته 700 قبر شهید در گلزار شهدای استان ساماندهی شده بود در سال 91 نیز تعداد 577 مزار شهید این استان ساماندهی می‌شود.

امیری همچنین از تاسیس مراکز فرهنگی چند منظوره در گلزار شهدای این استان خبر داد.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول