اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهواز تأکید کرد

اقامه نماز جماعت در پارک‌ها در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهواز بر برپایی و اقامه نماز جماعت در پارک‌ها وبه ویژه محل‌های استقرار مسافران نوروزی تأکید کرد.

اقامه نماز جماعت در پارک‌ها در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در آخرین خطبه‌های نماز جمعه سال 1390 در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: به مسئولان و متولیان امر سفارش شده که نسبت به برپایی نماز جماعت در سه نوبت در پارک‌ها و محل‌های استقرار مسافران نوروزی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان همچون سال‌های گذشته میزبان مسافران نوروزی از سراسر کشور اسلامی است، گفت: از مسافران عزیز می‌خواهیم شئونات اسلامی را رعایت کنند.

خطیب جمعه اهواز خاطرنشان کرد: بخش وسیعی از مسافران را کاروان‌های راهیان نور تشکیل می‌دهند که باید به وجودشان و حضور آنها در سرزمین خوزستان افتخار کنیم.

موسوی جزایری راهیان نور را سنت حسنه‌ای دانست که اجر فراوان برای حامیان و اجرا کنندگان دارد و گفت: استقبال بسیار زیادی از این برنامه در سراسر کشور می‌شود. در واقع حسن سیرت ملت شریف و متدین ایران اسلامی است که هر چه بیشتر زمان می‌گذرد، این ملت اصالت، نجابت و شرافت خود را بیشتر به منصه ظهور می‌رساند.

وی ادامه داد: به طور ویژه در برخی ایام سال گروهی از مردم شریف به ویژه جوانان به مناطق عملیاتی برای زیارت جایگاه رزم رزم آوران اسلام و شهامت و ایثارگری جوانان رشید و تجلیل از مقام شامخ شهدا، ایثارگران و جانبازان می‌آیند و امیدوارم این درهای رحمت هیچگاه بسته نشود.

وی با بیان اینکه در سطح کشور استقبال بسیار شایسته و چشم گیر است، گفت: اما در خوزستان مردم آن طور که انتظار می‌رود حضور نمی‌یابند چون اینجا را خانه خود می‌دانند تصور می‌کنند نیازی نیست در حالی که همه ما نیاز داریم به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس برویم و بر مزار شهدا حضور یابیم و از عطر آن فضا خود را سیراب و از کرامات معنوی و روحی آن بهره‌مند شویم.

موسوی جزایری تأکید کرد: شایسته است مسئولان سپاه و دستگاه‌های متولی در امور کاروان‌های راهیان نور برای حضور مردم خوزستان در این کاروان‌ها و حرکت فرهنگی برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه صنعت نفت در هفته گذشته، گفت: جوانان ایران امروز توانایی ساخت پیچیده‌ترین و بهترین قطعات صنعتی را دارند و نیازی به کمک کشورهای دیگر نداریم. ضعف نفس از شیطان است که ممکن است خود را باور نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: باید حوزه فعالیت‌های صنعتی روز به روز توسعه یابد چرا که هم در تحریم هستیم و هم به لحاظ رشد علمی و فنی دیگر نیازی به کشورهای استکباری نداریم.

موسوی جزایری افزود: وقتی جوانان خودمان بیکارند منطقی و انصاف نیست که سرمایه مملکت را به خارج از کشور بفرستیم و از دیگر کشور‌ها برای ساخت و تولید آنچه که خود توانایی آن را داریم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نباید دست نیاز به سمت انگلیس و فرانسه دراز کنیم بلکه به سمت جوانان خودمان دست دراز کنیم‌‌ همان جوانانی که ایران را هسته‌ای کردند و موجب شدند ایران اسلامی امروز در ردیف یکی از 10 کشور بر‌تر در حوزه انرژی هسته‌ای و اتمی مطرح شود.

امام جمعه اهواز گفت: جوانانی که با موفقیت ماهواره به فضا پرتاب کردند می‌توانند در حوزه صنعت و تولید کشور را تقویت کنند و مایه سرافرازی شوند.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد: اگر چه برخی در حوزه اقتصاد ایران را دچار مشکلاتی می‌دانند اما امروز ایران در این بخش شانزدهمین کشور جهان است و امیدواریم این پیشرفت همراه با عدالت و رفاه اجتماعی باشد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول