اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح آرامش بهاری صورت گرفت

اعزام 3 اکیپ روحانی قم به شهرستان‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان شمالی از اعزام 3 اکیپ روحانی قم به شهرستان های این استان خبر داد.

اعزام 3 اکیپ روحانی قم به شهرستان‌های خراسان شمالی

حجت الاسلام رحیم مهدوی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد روحانی اعزامی از قم با احتساب روحانیون بومی به کارگرفته شده برای آرامش بهاری به 28 نفر می رسد.

وی با بیان اینکه این طرح در هشت بقاع متبرکه خراسان شمالی به اجرا در آمده گفت: اجرای این برنامه های فرهنگی تا 14 فروردین 91 ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان شمالی طرح آرامش بهاری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏‌های فرهنگی و با توجه به استقبال گسترده مردم از اماکن مقدس در تعطیلات نوروزی به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم، زائران و مسافران با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه از اهداف اجرای این طرح است.

حجت الاسلام مهدوی‌پور با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در دو بخش به اجرا درآمده، اظهار داشت: مراسم تحویل سال نو در جوار بقاع، اجرای برنامه مدیحه سرایی، قرائت قرآن، قرائت زیارت آل یاسین و پخش پیام مقام معظم رهبری یکی از بخش های این طرح است.

وی برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در طول ایام نوروزی شامل برگزاری نماز جماعت، راه اندازی دفاتر مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری بخش دیگر از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

154 بقعه متبرکه در استان خراسان شمالی وجود دارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول