اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:

گردشگری مجازی سه بُعدی در کاشان فعال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، از فعال شدن زمینه‌های گردشگری مجازی سه بعدی در این شهرستان خبر داد.

گردشگری مجازی سه بُعدی در کاشان فعال می‌شود

حسین یزدان‌مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با آماده شدن سایت میراث فرهنگی این شهرستان و رونمایی از آن در تعطیلات نوروز و ایجاد تورهای گردشگری سه بُعدی مجازی توسط این سایت، زمینه گردشگری مجازی برای هموطنان ایرانی در سراسر کشور فراهم می‌شود.

وی افزود: با فراهم شدن زمینه گردشگری مجازی در کاشان و ایجاد تورهای مجازی سه بُعدی توسط این سایت، هموطنان ایرانی که امکان مسافرت به این شهرستان برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی کاشان برایشان فراهم نیست با استفاده از تورهای مجازی به این شهرستان سفر می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان خاطرنشان کرد: گردشگری مجازی سه بُعدی این امکان را فراهم نموده تا از تمامی فضاهای شاخص جاذبه‌های تاریخی باغ تاریخی فین کاشان، تیه‌های باستانی 7 هزار ساله سیلک، بازار کاشان، خانه‌های تاریخی طباطبایی، بروجردی‌ها، عامری‌ها، این شهرستان در این فضا استفاده کنند.

وی یادآور شد: برای انجام سفرهای مجازی بیش از 300 میلیون ریال توسط سازمان میراث فرهنگی هزینه شده است.

به گفته وی مجموعه باغ تاریخی فین، کارگاه‌های هنرهای سنتی، خانه بروجردی‌ها، تپه‌های باستانی 7 هزار ساله سیلک، مدرسه و مسجد آقابزرگ و مجموعه بازار کاشان اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی است.

یزدانمهر اضافه کرد: خانه‌های تاریخی عباسیان، طباطبایی و حمام سلطان امیر احمد واقع در خیابان علوی کاشان تحت پوشش شهرداری کاشان و خانه تاریخی تاج خانه هنرمندان و خانه تاریخی عامری‌ها نیز تحت پوشش بخش خصوصی قرار دارند.

شهرستان کاشان دارای بیش یک‌هزار و 200 اثر تاریخی است که 300 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور فرار گرفته و باغ تاریخی فین کاشان نیز اخیراً به ثبت جهانی رسیده و همچنین تپه‌های 7 هزارساله سیلک در آستانه ثبت جهانی است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول