اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تأکید کرد

توسعه گردشگری در سایه صنایع دستی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: توسعه اقتصاد گردشگری از طریق معرفی صنایع دستی و سایر ادارات استان به گردشگران و انتفاع هنرمندان استان باید محقق شود.

توسعه گردشگری در سایه صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی عصر امروز در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار مسافران نوروزی اعلام شده از سوی خراسان‌رضوی به لحاظ انتخاب شاخص‌های آماری و روش‌های اندازه‌گیری آن جزو دقیق‌ترین آمار اعلام شده از سوی استان‌ها بود.

صلاحی در ارتباط با دلایل بالاتر بودن آمار برخی از استان‌ها نسبت به خراسان‌رضوی افزود: برخلاف این استان‌ها، مبنای کار ما به جای میزان تردد آمار اقامت بوده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: احتساب نشدن آمار مسافران شهرستان‌های خراسان‌رضوی در آمار سال گذشته، از دیگر دلایل پایین ‌بودن آمار مسافران اعلام شده استان نسبت به چند استان دیگر بوده است.

صلاحی از صدا و سیما به عنوان اصلی‌ترین اهرم معرفی شهرستان‌های استان به مسافران یاد کرد و افزود: هر چند بسیاری از کشورهای اروپایی به اندازه یکی از شهرستان‌های خراسان‌رضوی تاریخچه و سابقه تمدنی ندارند، اما متأسفانه این فرهنگ و تمدن اصیل برای مردم استان و نیز سایر مناطق کشور تبیین نشده است.

صلاحی تأکید کرد: در صورت معرفی‌ نشدن تاریخ غنی ایرانی اسلامی کشور به جوانان، آنان به تاریخ، تمدن، داستان‌ها و فیلم‌های ساختگی سایر کشورهای فاقد هویت تاریخی غنی روی می‌آورند.

استاندار خراسان‌رضوی برنامه‌ریزی و تلاش برای حل این مسئله را اصلی‌ترین هدف ستاد دائمی تسهیلات سفر خراسان‌رضوی دانست و گفت: موصوف ‌شدن این ستاد به واژه دائمی به معنای لزوم برنامه‌ریزی و اجرای آن به طور پیوسته در طول سال است.

صلاحی از عملکرد شایسته اعضای ستاد تسهیلات سفرها تقدیر و گفت: شتاب گرفتن روند کنونی کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان از دیگر اولویت‌های اساسی ستاد است.

استاندار خراسان‌رضوی از انجام بازدید سرزده برخی بازارهای بررسی وضعیت قیمت‌ها و نحوه نظارت بازرسان در ایام نوروز خبر داد و افزود: اغماض در برابر توزیع کنندگان و عرضه‌ کنندگان متخلف پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول