اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی نهبندان خبر داد

کشف 10 تن انواع مواد مخدر در نهبندان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی نهبندان از کشف و ضبط حدود 10 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

کشف 10 تن انواع مواد مخدر در نهبندان

غلامحسین پارسا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: ترویج و اشاعه پدیده ناخوشایند و غیر اخلاقی و فرهنگی اعتیاد در بین مردم به ویژه نسل جوان یکی از دسیسه‌های دشمن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دشمنان امروزه چشم دیدن پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی توأم با داشتن نیروی انسانی توانمند و کارآمد را ندارند، تصریح کرد: از این رو تمامی دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان دست به دست هم داده تا به هر نحو و طریقی جلوی این پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را بگیرند که ترویج اعتیاد یکی از حربه‌های آنها محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی نهبندان با اشاره به اینکه اعتیاد بلای خانمان‌سوز و در نهایت منجر به نابودی افراد می‌شود، افزود: این بلای خانمان‌سوز که زندگی و فرزندان انسان را پس از مدتی از انسان می‌گیرد یکی از خواسته‌های دشمن در راستای تضعیف تحکیم بنیان خانواده‌ها است.

پارسا ادامه داد: اعتیاد در بیشتر مواقع معضلات فرهنگی و اجتماعی زیادی از جمله بی‌بندباری، بی‌حجابی و بدحجابی را در خانواده‌ها و اجتماع حاکم می‌کند و در نهایت این آثار مخرب ضد فرهنگی و اجتماعی سبب متلاشی شدن خانواده‌ها و معضلات پیش‌بینی نشده‌ می‌شود.

وی از خانواده‌ها و والدین خواست تا بر رفتار و کردار فرزندان خویش نظارت و کنترل داشته تا قاچاقچیان و افراد ناباب فرزندانشان را به دام اعتیاد نیندازند.

فرمانده نیروی انتظامی نهبندان الگوی رفتاری تمامی فرزندان را والدین عنوان کرد و گفت: فرزندان در تمامی زمینه‌ها و رفتارهای خویش از پدر و مادر و سایر اعضای خانواده الگوبرداری می‌کنند و والدین برای سالم ماندن فرزندان و زندگی خویش هرگز نباید مواد مخدر، ماهواره و آلات مختلف ضد فرهنگی و اسلامی را در محیط خانواده راه دهند.

پارسا پایبندی به اعتقادات و فرهنگ‌های اسلامی را بهترین و مهم‌ترین راه مبارزه و جلوگیری از به دام نیفتادن اعتیاد و مواد مخدر دانست و اظهار داشت: والدین و سایر اعضای خانواده با رعایت الگوها و رفتارهای اسلامی می‌توانند نقش موثری در داشتن خانواده و اجتماعی سالم و به دور از اعتیاد را ایفا کنند.

وی در ادامه از کشف و ضبط حدود 10 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این شهرستان طی سال جاری خبر داد و افزود: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته از 10 درصد افزایش برخوردار بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی نهبندان اذعان داشت: این شهرستان در زمینه کشف و ضبط انواع مخدر در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی در سال جاری حائز رتبه برتر شده است.

پارسا با بیان اینکه در راستای کشف و ضبط این میزان مواد مخدر تعداد 865 نفر قاچاقچی در سال جاری در نهبندان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، تصریح کرد: در زمینه دستگیری قاچاقچیان در سال جاری نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش را داشته‌ایم.

وی از افزایش 28 درصدی خودروهای توقیفی در این شهرستان طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در زمینه دستگیری قاچاقچیان و خودروهای توقیفی این شهرستان مقام نخست استان را کسب کرده است.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول