اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسن سبحانی در گفت‏وگو با فارس:

حمایت از تولید اولویت مجلس نهم باشد

خبرگزاری فارس: نماینده سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت‏های مهم و اساسی نمایندگان مجلس نهم، باید حمایت از تولید باشد.

حمایت از تولید اولویت مجلس نهم باشد

حسن سبحانی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دامغان اظهار کرد: مجلس نهم باید تلاش خود را برای عملی کردن شعار تولید که سالیان طولانی در کشور داده شده به کار گیرد.

وی افزود: همه ما مشکلات نظری بر سر راه تولید را به خوبی می‎دانیم و آگاه هستیم که گیر کارها از کجاست، ولی برای حل منطقی آنها باید همت کنیم.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گر چه می‏دانیم امکانات نظام بانکی می‏تواند تولید را به رونق برساند و به سراغ این امکانات بانکی هم می‏رویم، ولی باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا با وجود اینکه تسهیلات بانکی داده می‏شود ولی در عمل اتفاق مهمی به وجود نمی‏آید.

وی خاطرنشان کرد: دلیل عمده این است که در نظام بانکی ما قانون عملیات بانکی بدون ربا که در آن مشارکت در سود و زیان مطرح است، به درستی اجرا نمی‏شود و در نتیجه صاحبان پول همواره سواره و متقاضیان سرمایه‏گذاری همیشه پیاده هستند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: اینکه می‏گوییم نمایندگان عملاً باید به رفع اشکالات تولید بپردازند، یعنی آسیب‏شناسی کنیم چه می‏شود که کار ما پیش نمی‏رود.

سبحانی اضافه کرد: اگر الان و در بودجه 91 که لایحه آن از سوی دولت تقدیم مجلس هشتم شده است، دقت کنیم، دولت تراز عملیاتی بودجه را 30 هزار میلیارد تومان گذاشته است و این از کسری برخوردار شده و این بسیار بالاتر از سال قبل و سال قبل هم بالاتر از سال‏های پیش بوده است.

وی افزود: چطور می‏شود که این مجلس در شعار و مصوبه برنامه خود کاهش وابستگی به نفت را مطرح کند و بلافاصله در یک ماه و چند ماه بعد در بودجه‏ای که تصویب می‏کند، کسری عملیاتی تا 30 هزار میلیارد تومان را برنمی‏تابد و باید گفت این دو با هم ناسازگار است.

استاد دانشگاه تهران در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: این موضوع مسئله غیر قابل حلی نیست، باید اراده کرد و کار را به دست آدم متخصص سپرد و از کار کارشناسی توسط مجلس شورای اسلامی حمایت کرد.

سبحانی یادآور شد: معضلات و مشکلات اقتصادی ما از دسته موضوعات عجیب و غریب و غیر قابل دسترس نبوده، بلکه باید خیلی ساده به آنچه می‏گوییم در حوزه تولید عمل کنیم و هر اقدام دیگری را در دوران مجلس آینده تحت‏الشعاع تولید قرار دهیم.

وی گفت: راه نجات ما همین است و باید در کارهای اقتصادی از انضباط مالی و پولی خوبی برخوردار باشیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول