اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حضور در مجلس دانش‌آموزی

3 منتخب مجلس ششم دانش‌آموزی برگزیده شدند

خبرگزاری فارس: ششمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان اردبیل با حضور داوطلبان و جمعی از مسئولان در کانون شهید رجایی اردبیل برگزار شد.

3 منتخب مجلس ششم دانش‌آموزی برگزیده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که پیش از ظهر امروز در اردبیل برگزار شد مدیر دانش‌آموزی استان اردبیل اظهار داشت: با هدف تشکیل ششمین دوره از مجلس دانش آموزی 19 نفر از مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل با هم رقابت می‌کنند که از بین آنها سه نفر منتخب به مدت یک سال به مجلس دانش‌آموزی راه می یابد.

سعید آدم بیان داشت: دانش‌آموزانی صلاحیت حضور در مجلس دانش‌‌آموزی را دارند که از اخلاق و تحصیل بالاتر و با میانگین معدل شایسته برخوردار باشند تا بتوانند نماینده خوبی در بین 150 عضو کشوری مجلس باشند.

وی تصریح کرد: در دور پنجم از سه نماینده این استان در شأن مردم و دانش‌آموزان این استان با برخورداری ادب، احترام و نجابت آبروداری کرده و توانستند شایستگی‌های نظام تعلیم و تربیت این استان را به نمایش بگذارند.

مدیر دانش‌آموزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما از دانش‌آموزان منتخب انتظار داریم در صورت مصمم بودن برای حضور در جلسات و کمیسیون‌های مجلس دانش‌آموزی اظهار تمایل و علاقه به انتخاب شدن نهایی بکنند تا مبادا با انصراف عضوی سهم و حق این استان پایمال شود.

آدم ادامه داد: این انتخابات به دنبال برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مدارس در آبان ماه برگزار می‌شود و بر اساس ماده 44 آیین‌نامه اجرایی مدارس در سال 79 مجلس دانش آموزی شکل گرفته و به عنوان پارلمان نسل آینده‌ اهداف و انتظارات دانش آموزان را پیگیری می‌کند.

وی به اجرای موضوعات مطرح شده در این مجلس اشاره کرد و افزود: در مجلس دانش‌آموزی راهکارهای رفع مشکلات دانش‌آموزان موضوع تربیت دینی و مسایل اجتماعی برنامه تنظیم روابط مناسب خانواده‌ها و ارتباط آنها با مدارس به همراه بررسی نحوه تجلیل از مقام معلم مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه تبادل نظر و تجربیات می‌شود.

آدم اظهار داشت: در مجلس دانش‌آموزی مباحثی نظیر ورزش و نشاط جوانان و نوجوانان، رفع اضطراب، بحث بحران کنکور، انتشار نشریات مختلف دانش‌آموزی و... مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: بر اساس بخشنامه جدید انتخابات مجلس دانش‌آموزی به شکل مجزا و با حضور خواهران و برادران برگزار شده تا راه‌یافتگان در این مجموعه به عنوان نهاد مشورتی پیگیر بسیاری از مسایل مدرسه و دانش آموزان باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان ابراز داشت: در این دوره از انتخابات هفت دقیقه به کاندیداها فرصت داده شد تا بدون صحبت له و علیه کاندیدای دیگر برنامه‌ها و نیازمندی‌های خود را ارائه کنند تا سه منتخب استان در مجلس ششم دانش‌آموزی حاضر باشند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول