اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل تاخیر در اختصاص زمین

ایجاد 10 رشته کارشناسی‏ارشد در دماوند در هاله‏ای از ابهام قرار گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد دماوند با بیان اینکه ایجاد 10 رشته کارشناسی‏ارشد در دماوند مستلزم اختصاص زمین 30 هکتاری است، از حذف اعتباری بالغ بر 2میلیارد تومان در اثر تاخیر در تامین این زمین از سوی شهرستان خبر داد.

ایجاد 10 رشته کارشناسی‏ارشد در دماوند در هاله‏ای از ابهام قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمود صفری ظهر امروز در جمع شماری از مدیران شهرستان دماوند اظهار کرد: باید شاخص‏های توسعه شهرستان دماوند با حضور مسئولان، مردم و نخبگان این خطه به طور دقیق مورد واکاوی قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشاورزی در دماوند به دلیل کمبود منابع آب زراعی نمی‏تواند با توسعه چندانی همراه شود؛ از سویی دیگر صنعت نیز با وجود قانون شعاع 120 کیلومتر ممنوعیت اسقرار صنایع آلاینده، به شهرستان فیروزکوه می‏رود.

صفری، دانشگاه را فرصتی مغتنم برای توسعه شهرستان دماوند تحت عنوان یک مرکز آموزشی بزرگ دانست و افزود: می‏توان از ظرفیت بالقوه‏ای مانند فضاهای آموزش عالی در شمال شرق استان تهران به عنوان یک فرصت توسعه استفاده‏ای بهینه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند درباره مشکلات پیش‏روی ایجاد رشته‏های کارشناسی‏ارشد در دماوند گفت: 9 سال پیش از این، مسئولان امر بنده را به‌عنوان یک خدمتگزار از دانشگاهی مجهز و دارای 15 هزار دانشجو به شهرستان دماوند انتقال دادند.

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند نیز کار از نقطه صفر آغاز شد تا اینکه پس از 9 سال با مساعدت مسئولان امر 10 رشته کارشناسی‏ارشد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه آزاد واحد دماوند به شرط اختصاص 30 هکتار زمین تصویب شد.

صفری با اشاره به سفر رئیس جمهوری به دماوند خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در سفری که به دماوند داشت، ضمن معرفی بنده برای پیگیری این موضوع، در قالب نامه‏ای خواستار پیگیری ویژه این مهم شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ادامه داد: البته این نامه به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا زمینی به مساحت 30 هکتار به دانشگاه آزاد دماوند برای ایجاد این 10 رشته کارشناسی‏ارشد اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: پروسه این پیگیری از ریاست جمهوری به وزارتخانه، معاونان وزیر، اداره‏کل راه و شهرسازی تهران و سایر مسئولان، نزدیک دو سال به طول انجامید.

صفری افزود: اما این تاخیر دو ساله در جانمایی و اختصاص زمین سبب شد تا اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای اجرای این طرح با پایان زمان قانونی مقرر (25 اسفند) از دماوند حذف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از فرصتی یک ماهه برای اختصاص این زمین خبر داد و افزود: در حال حاضر فرصتی یک ماهه برای تامین این زمین 30 هکتاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در صورت اتمام این بازه زمانی تعیین شده از سوی مسئولان ذی‏ربط و محقق نشدن اختصاص زمین مورد درخواست، باید با 10 رشته مصوب کارشناسی‏ارشد دانشگاه آزاد دماوند نیز خداحافظی کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول