اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد سیستان ‌و بلوچستان:

75 درصد مددجویان کمیته امداد در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام سیستان و بلوچستان گفت: 75 درصد مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان در آزمون مراکز دانشگاهی پذیرفته شدند.

75 درصد مددجویان کمیته امداد در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند

محسن مسعودیان‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: امسال تعداد 2 هزار نفر مددجوی کمیته امداد استان در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت کردند که از این تعداد 75 درصد پذیرش شدند.

وی افزود: در حوزه بهداشت برای مددجویان فعالیت چشمگیری در کمیته امداد صورت پذیرفته که نمونه آن تهیه سبد غذایی به صورت ماهانه برای کودکان شش سال بوده که در این مورد پرونده‌ها روی میز کاری ما است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این نهاد در بحث زنان باردار اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام داده که تغذیه رایگان برای رشد جنین از جمله آن است.

مسعودیان‌راد بیان کرد: کمیته امداد استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، کار چکاپ زنان جوان را بر عهده دارد که این امر نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود و در پیشگیری زنان جوان از ابتلا به بیماری‌ها مؤثر است.

وی ادامه داد: بالغ بر 5 هزار نفر بانو تحت مراقبت پیشگیرانه در برابر بیماری‌ها در شهرهای زاهدان و زابل قرار گرفته‌اند و قصد داریم این طرح در دیگر نقاط استان نیز توسعه یابد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان از نظر بینایی‌سنجی چکاپ می‌شوند که کمیته امداد هزینه آن را پرداخت می‌کند.

مسعودیان‌راد بیان کرد: مددجویانی که با کمک کمیته امداد به مقام مددکار و کارآفرین نائل می‌شوند در طرح کارت سلامت به عنوان مربی و افراد کارآفرین برای سایر مددجویان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: کسانی که به مقام خودکفایی می‌رسند احساس نکنند که ارتباط آنها با کمیته امداد قطع می‌شود در این مورد نیز تدابیر لازم مدنظر کمیته امداد است.   

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: اکنون خانواده‌های ناتوان کمیته امداد به خانواده‌های پر توان و به سرمایه گران‌سنج انسانی تبدیل شده‌اند.

مسعودیان‌راد افزود: توسعه خدمات بیمه اجتماعی یکی از فعالیت‌های کمیته امداد به منظور توانمندسازی مددجویان است که 15 هزار خانوار شرایط استفاده از خدمات بیمه اجتماعی را دارند.

وی یادآور شد: زنان سرپرست خانوار با واریز ماهانه مبلغی به حساب بیمه اجتماعی از خدمات آن استفاده کنند و به عنوان کارمند بازنشسته مستمری‌بگیر محسوب شوند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول