اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سوق:

ارزش‌های اسلامی در عید نوروز خدشه‌دار نشوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سوق گفت: عید نوروز را آن‌گونه پاس بداریم که در آن ارزش‌های اسلامی خدشه‌دار نشوند.

ارزش‌های اسلامی در عید نوروز خدشه‌دار نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق، حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد امروز در خطبه‌های نماز جمعه و در جمع نمازگزاران این شهر فرا رسیدن عید نوروز، عید باستانی و ملی ایرانیان را به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم فرهنگ‌دوست این شهر تبریک گفت.

وی گفت: اهمیت عید نوروز در کلام مولای متقیان علی(ع) متجلی است تا جایی که ایشان فرمودند "هر روز ما نوروز است".

خطیب جمعه سوق افزود: هر روزی که معصیت الهی در آن صورت نگیرد عید است و عید نوروز نیز روز دعاست، روز رستاخیز طبیعت است و باید بیشتر از هر زمانی در آن به یاد قیامت باشیم.

عمرانی‌نژاد تصریح کرد: از مقلب‌القلوب می‌خواهیم ما را احسن‌الحال قرار دهد و باید همراه دعا دست به کار شویم و برای کار نیک عمل کنیم.

امام جمعه شهر سوق گفت: در این عید که عید ملی و باستانی ایرانیان است باید آن‌چه را که برای خود و فرزندان خود می‌خواهیم برای فقرا و نیازمندان نیز انجام دهیم.

وی افزود: مثل روز روشن است که هر قدم خیری در راه خدا و برای بندگان خدا برداریم پاداشی چند برابر هم در دنیا و هم در آخرت به ما داده خواهد شد.

 

*هر روزی که در آن معصیت نشود عید است

امام جمعه سوق گفت: استقبال از نوروز در چارچوب دستورات اسلامی و انجام مناسک این عید باستانی با نیت قرب الهی علاوه بر ادای آیین‌های سنتی موجب جلب رضای الهی و پاداش اخروی می‎شود.

عمرانی‌نژاد اظهار کرد: در آستانه عید ملی و باستانی هستیم ولی باید توجه کنیم در فرهنگ اسلام به هر روزی عید گفته نمی‌شود و طبق فرموده مولا امیرالمؤمنین، روزی که در آن معصیت نشود، عید است.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در این ایام به آن توجه کرد پرهیز از هرگونه اسراف و تجمل‌گرایی و چشم و هم‌ه‌چشمی‌هایی است که متأسفانه در این روزها شاهد آن هستیم.

عمرانی‌نژاد با بیان اینکه طبق سنت‌های کهن در آستانه نوروز همه اقدام به خانه‌‌تکانی می‌کنند، تصریح کرد: این روزها فرصت مناسبی برای خانه‌تکانی دل و زدودن گناهان معنوی از دل و جان است تا با دلی روشن سال جدید را آغاز کنیم.

 

*در برپایی سنت‌ها از حدود الهی تجاوز نکنیم

وی افزود: در معاشرت‌ها رعایت مسائل شرعی شود و وقتمان به بطالت نگذرد و در عروسی‌ها از حدود الهی تجاوز نکنیم.

وی تصریح کرد: اگر به رسوم کهن رنگ و بوی خدایی دهیم علاوه بر ادای سنت‌ها ثواب الهی را نیز نصیب خود نموده‌ایم، از جمله دید و بازدیدها که در این روزها جایگاه ویژه‌ای دارند، اگر به نیت قرب الهی و صله ‌رحم انجام شود طبق آیات و روایات ثواب الهی را از آن خود کرده‌ایم، زیرا از جمله ثواب که در خصوص صله‌ رحم گفته شده زیادی عمر و کاهش بلاها است.

عمرانی‌نژاد خاطرنشان کرد: در عیدی دادن‌ها علاوه بر اینکه باید توجه کنیم از هرگونه اسراف و چشم و هم‌چشمی پرهیز شود، آن را به عنوان هدیه که از رسوم اسلامی است و ثواب ویژه‌ای دارد، اهدا کنیم.

 

*حاج احمد خمینی امین انقلاب بود

حجت‌الاسلام عمرانی‌نژاد بیان کرد: امروز 26 اسفند مصادف است با ارتحال یادگار امام راحل مرحوم حاج سید احمد خمینی کسی که امام فرمودند "احمد عزیزترین افراد برای من است" چهره محبوب و غمخوار انقلاب و مردم است.

وی افزود: سید احمد مشاور امین و فداکار و صدیق و کاملاً مورد اعتماد امام بود. 

خطیب جمعه سوق به روز 29 اسفند اشاره کرد و گفت: روز 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید اقتصاد ملت ایران از نفت جدا شود.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول