اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان خبر داد

ذخیره‎سازی 3000 تن کالا برای عید نوروز در انبارهای گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: 3 هزار تن کالا برای عید نوروز در انبارها استان ذخیره شده است.

ذخیره‎سازی 3000 تن کالا برای عید نوروز در انبارهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی عصر امروز در حاشیه نمایشگاه فروش بهاره گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: خدمتگزاران به خوبی بازار، انبار و تولید را برای نیازهای مردم در آستانه نوروز رصد می‎کنند و قبل از ایجاد مشکلی تدابیر لازم را اتخاذ خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برخی با ایجاد شایعه به دنبال مشکل روانی در بازار هستند، تصریح کرد: مشکلات به خوبی رصد می‎شود و امسال تولید گوشت بیش از 15 درصد بیشتر نسبت به مشابه سال گذشته است و بیش از 3 هزار تن کالا و یک‌هزار و 400 تن میوه در انبار برای اینکه فضای آماده‎ای داشته باشیم، ذخیره کرده‎ایم.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه با برگزاری فروشگاه بهاره به دنبال آرامش مردم هستیم، اذعان کرد: امام رضا (ع) می‎فرماید که بعد از انجام واجبات کاری بهتر از ایجاد خوشحالی برای مومن نزد خداوند نیست.

وی افزود: مسئولان برای اینکه مردم ایام آرام و امنی را در نوروز پشت سر بگذارند گوی سبقت را برای خوشحالی مردم ربوده‎اند.

غلامی خاطرنشان کرد: روز گذشته در جلسه تنظیم بازار آخرین وضعیت تولید، بازار، انبار، عرضه و نوسانات را رصد و تصمیمات لازم را اتخاذ کرده‎ایم.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان یادآور شد: 4 هزار واحد صنفی در گلستان مشغول فعالیت هستند که 130 هزار نفر از جمعیت استان را به خود اختصاص داده و معیار نشان می‎دهد که این تعداد بخش حجیمی از ارائه خدمات را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از 50 درصد خدمات ارائه شده 30 درصد آن سهم انصاف بوده که به دلیل دسترس‎ بودن این شغل است و این امر در درازمدت سبب برخی از مشکلات می‎شود.

غلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واحدهای صنفی هزینه‎های یکسانی دارند افزایش‎ این واحدها سبب می‎شود که فروش کاهش یابد و آسیب را برای این مشاغل به همراه دارد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خواستار تنظیم سند آمایش اصناف گلستان شد و اذعان کرد: با تنظیم این سند نیازها مورد بررسی قرار گیرد تا هم از اصناف حمایت شوند و هم حداقل سود را برای واحدهای صنفی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری صنعت، معدن و تجارت با جهاد کشاورزی گلستان سند تجاری محصولات بخش کشاورزی تدوین شده است، تصریح کرد: تهیه سند آمایش اصناف هم می‎توانند یک کار مفید برای گروه‎های صنفی باشد که به صورت پایلوت در گلستان انجام شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول