اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

عید نوروز از سنت‌های حسنه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت گفت: عید نوروز از سنت‌های حسنه است زیرا مردم به دیدار یکدیگر می‌روند و دشمنی‌های گذشته را فراموش می‌کنند.

عید نوروز از سنت‌های حسنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در آخرین نماز جمعه سال 90 با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز اظهار داشت: تمام مردم خود را برای عید نوروز آماده می‌کنند.

وی، با بیان اینکه هر قوم و ملتی دارای آداب و رسومی هستند، تصریح کرد: برخی از این آداب‌ها حسنه و سنت است و برخی نیز ناصحیح است.

امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه اسلام مخالف سنت‌هایی که بوی شرک، کفر، خلاف نزاکت اخلاقی و لهو و لعب دهد است، افزود: اسلام رسم‌های اخلاقی، انسانی و اجتماعی و نشاط‌ آفرین معنادار را تایید می‌کند.

وی، سنت‌های ارزشی جامعه را مورد قبول اسلام دانست و ابراز داشت: عید نوروز از سنت‌های حسنه است زیرا مردم به دیدار یکدیگر می‌روند و دشمنی‌های گذشته را فراموش می‌کنند و به زیارت اهل قبور می‌روند و نشاط همگانی در جامعه پدید می‌آید.

قربانی، با تسلیت رحلت حاج آقا سید احمد خمینی(ره) در سال 73، اذعان داشت: رحلت حاج احمد آقا در آن مقطع بسیار دردناک بود.

وی، در ادامه با بیان اینکه مسلمانان افغانستان اختلافات را باید با یکدیگر برطرف و دشمنان را از این کشور بیرون کنند، به حوادث مصر اشاره کرد و ابراز داشت: مجلس مصر خواستار قطع رابطه با رژیم صهیونیستی شده و دور جدید حمله این رژیم به غزه آغاز شده است.

خطیب جمعه رشت خاطرنشان کرد: اتحادیه عرب در برابر کشتار مردم در بحرین و رژیم صهیونیستی گام بر نمی‌دارند.

وی، به موضوع ردصلاحیت‌ها در انتخابات نهم اشاره کرد و یادآور شد: در مجلس خبرگان رهبری دو مسئله مورد بحث بود که یکی از آن درباره ردصلاحیت‌های کاندیداهای مجلس نهم بود.

امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه انتخابات دو حوزه رشت و تالش در گیلان به دور دوم کشیده شده است، افزود: مردم افراد صالح را در این انتخابات برگزینند.

وی، همچنین پیش‌بینی کرد در ایام نوروز 6 میلیون گردشگر وارد گیلان شوند و خواستار دستگیری از فقرا و بازدید از سالمندان در ایام نوروز شد.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول