اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی نهبندان:

عید نوروز نشانه عدالت‌دوستی ایرانیان است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان گفت: عید نوروز نشانه صلح‌طلبی، نوع‌دوستی و عدالت‌دوستی ایرانیان است.

عید نوروز نشانه عدالت‌دوستی ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شبانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان نهبندان، عید نوروز را نشانه صلح‌طلبی، نوع‌دوستی و عدالت‌دوستی ما ایرانیان دانست و اظهار داشت: عید نوروز و تعطیلات این ایام بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای معرفی استعدادها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه با فراهم آوردن شرایط و بسترهای لازم می‌توانیم به بهترین شکل سنت‌ها و فرهنگ نهبندان را برای هم‌وطنان و مسافران نوروزی ترویج و اشاعه کنیم، تصریح کرد: با ایجاد زمینه‌های مختلف می‌توانیم سبب ماندگاری مسافران شده و آنان را با استعدادهای شهرستان آشنا سازیم.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان ادامه داد: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در چهارراه مواصلاتی و در بین استان‌های کرمان و سیتان و بلوچستان قرار گرفته که از این مهم می‌توان به عنوان فرصتی مغتنم برای جذب مسافران و معرفی فرهنگ نهبندان به آنها نهایت بهره را ببریم.

شبانی با اشاره به اینکه نهبندان در نوع خود دارای آثار تاریخی و مناطق گردشگری بی‌نظیری در ایران و جهان است، ادامه داد: کویر دهسلم نهبندان و تپه‌های ماسه‌ای در این کویر که دارای ارتفاعی بیش از 200 متر هستند، از جمله این استعدادها و قابلیت‌های بی‌نظیر در کشور و دنیا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آس‌بادها، مساجد، قلعه‌ها، کلوت‌ها، گونه‌های جانوری بی‌نظیر، اشیای تاریخی و دیگر مناطق دیدنی و گردشگری در شهرستان نهبندان وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک ابزار برای جذب مسافران نوروزی، گردشگران و توریست‌های به کار رود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری نهبندان در ادامه ضمن شرح وظایف و فعالیت‌های مربوطه به دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان اظهار داشت: تمامی ادارات عضو این ستاد باید لیست برنامه‌های انجام شده و پیش‌بینی شده برای ایام تعطیلات نوروزی را به دبیرخانه ستاد تا بیستم اسفندماه جاری ارسال کنند.

شبانی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد بازارچه سنتی و نمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات محلی نهبندان در فلکه ورودی شهرستان پیش‌بینی شده و در ایام عید راه‌اندازی می‌شود، گفت: صنایع دستی تولید شده سطح روستاهای شهرستان در این نمایشگاه به مسافران معرفی و عرضه می‌شود.

وی اذعان داشت: ضمن حضور افراد روستایی و محلی در کنار این بازارچه نیز نحوه پلاس‌بافی، حصیربافی و تولید صنایع دستی شهرستان به معرض دید هم‌وطنان مسافر قرار می‌گیرد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان از برگزاری مراسم ویژه زمان تحویل سال جدید در میدان ورودی شهر در کنار سفره هفت‌سین خبر داد و افزود: ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان به مدت 18 شبانه‌روز به مسافران و هم‌وطنان ارائه خدمت می‌کند.

شبانی با اشاره به اینکه بیش از 102 هزار و 690 مسافر و گردشگر در ایام نوروز سال گذشته به این شهرستان وارد شدند، تصریح کرد: برخی از این مسافران در شهرها و اماکن مختلف اسکان داشته و از مکان‌های دیدنی و گردشگری شهرستان دیدن کردند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول