اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطاب به خبرنگاران مطرح شد

نترسید ولی در چارچوب قانون قاطعانه بنویسید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: خبرنگاران باید شجاعانه ضمن رعایت احترام متقابل و با در نظر گرفتن مصالح ملی به وسیله قلم خود رویدادها را منعکس کنند.

نترسید ولی در چارچوب قانون قاطعانه بنویسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه نادر قاضی‌پور در آیین تجلیل از نفرات برگزیده پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که در تالار شمس ارومیه برگزار شد اظهار داشت: اگر جلساتی از این نوع با حضور منتقدان بیشتر برپا شود بساط بسیاری از فعالیت‌های زیرزمینی و توطئه‌ها برچیده می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه به فعالان رسانه‌ای فرصت داده شود حرف‌های مردم را در خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها مطرح کنند و در فضای باز فعالیت مطبوعاتی خود را انجام دهند می‌توانند به نظام کمک مؤثری داشته باشند به شرطی که در چارچوب قانون اساسی و رعایت خطوط قرمز به نقد و بررسی مسائل بپردازند.

این مسئول خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید قاطعانه بنویسند و برای نابودی ضدانقلاب تلاش کنند همچنین کسانی را که موجب عقب ماندن استان شدند معرفی کنند و موانع پیشرفت صنعتی استان را بیان کنند تا آنها را مردم بشناسند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ زبانی در همجواری کشورهای همسایه قرار گرفته است خاطر نشان کرد: مخالف مقایسه نامناسب ایران اسلامی با کشورهای همجوار هستم می‌توانید کشور ما را با سایر کشورهای منطقه و جهان مقایسه کنید ولی نباید ما را در مرتبه‌ای پایین قرار دهید بلکه ما دارای کشوری بزرگ و ملتی شریف هستیم.

قاضی‌پور احداث خانه مطبوعات استان را خواستار شد و گفت: امروز همه صنوف و قشرهای جامعه از محلی برای تجمع، هم‌اندیشی و انجام دادن فعالیت‌های مربوط به تشکل خود برخوردار هستند پس از اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی انتظار می‌رود این پروژه با جدیت بیشتری دنبال شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطر نشان کرد: سزاوار نیست استانی با این وسعت، این میزان جمعیت و قابلیت‌های فرهنگی و اجتماعی بی‌بدیل فقط یک روزنامه داشته باشد پس امیدواریم در راستای افزایش تعداد روزنامه بومی استان اهتمام صورت بگیرد.

 * نفس سوال از رییس‌جمهور به نفع نظام بود

قاضی‌‌پور با اظهار به اینکه دیروز برای نخستین بار رئیس قوه مجریه برای ارائه پاره‌ای توضیحات به مجلس آمد خاطر نشان کرد: پاسخ‌های وی به هیچ‌ عنوان نمایندگان مجلس را قانع نکرد ولی نفس موضوع برای تثبیت نظام بود تا دشمنان باور کنند ما درون خانواده خود عملکرد مسئولان را نقد و بررسی می‌کنیم و این نشان‌دهنده وجود آزادی در کشور است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان به مطبوعات نیاز دارند بیان کرد: باید برپایی برنامه‌هایی از این سنخ به نوعی صورت بگیرد که همه مسئولان توان و زمان حضور در آن داشته باشند و به دنبال آن شرایطی فراهم گردد خبرنگاران با مسئولان راحت‌تر دیدار کنند.

این مسئول با بیان اینکه نماینده مجلس خط قرمز ندارد گفت: باید از کاندیداهای انتخابات مجلس پرسیده شود هزینه تبلیغات، نصب بنر و راه‌اندازی ستاد انتخاباتی را از کجا تامین کرده‌اند و نمایندگان هم باید در مقام پاسخ‌گویی برآیند.

*‌ باید به شعار عدالت جامه عمل پوشانده شود.

 

قاضی‌پور با بیان اینکه فقط نماینده پاک قادر به نظارت بر دولت خواهد بود خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی نماینده مردم در مجلس نظارت است و فقط نماینده پاک، سالم و نماینده‌ای که نه به زور پول بلکه با زحمت خود و حمایت مردم به مجلس راه یافته است می‌تواند این وظیفه را انجام دهد.

وی با بیان اینکه تا این حد از عدالت دم می‌زنیم باید برای عملی کردن آن هم تلاش کنیم گفت: عدالت این نیست همه امکانات رفاهی، آموزشی در مناطق بالای شهر متمرکز شود بلکه باید به مناطق حاشیه‌ای ارومیه از جمله اسلام‌آباد، وکیل‌آباد، حسین‌آباد، علی‌آباد، کشتارگاه و ... که اتفاقا در داخل محدوده شهری نیز هستند توجه شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه باید رسانه‌ها عملکرد مسئولان را با رعایت احترام نقد کنند خاطر نشان کرد: متاسفانه فضای روستاهای شهرستان‌های هم‌جوار از فضای حاشیه ارومیه به عبارتی مرکز استان بهتر و زیباتر است لذا می‌طلبد رسانه‌ها این مشکلات و کمبودها را به مسئولان منتقل کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول