اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز- 56

سهرابی: 870 زائرسرای مازندران پذیرای مهمانان نوروزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: 870 زائرسرای مازندران پذیرای مهمانان نوروزی است.

سهرابی: 870 زائرسرای مازندران پذیرای مهمانان نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران در داشتن امامزادگان در سطح کشور رتبه دوم کشوری دارد، اظهار داشت: امسال در بیش از 100 امامزاده شاخص مازندران طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در اجرای طرح آرامش بهاری فضای امامزاده‌ها برای پذیرش مسافران آماده است.

سهرابی با تاکید بر اینکه در امامزاده‌های شاخص مازندران نماز جماعت برپا می‌شود، تصریح کرد: امامزاده‌ها آمادگی کامل را در پذیرایی مهمانان نوروزی داشته باشند.

این مسئول به رعایت نظافت و بهداشت اماکن متبرکه بقاع استان مازندران تاکید کرد و متذکر شد: برنامه غبارروبی امامزاده‌ها در آستانه سال نو انجام می‌شود که ضرورت دارد در شهرستان‌ها این طرح با حضور مسئولان انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه در اجرای طرح آرامش در امامزاده‌های شاخص استان در چهار امامزاده مازندران طرح خیمه معرفت نیز اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در امامزاده عباس ساری، امامزاده عبدالله آمل، امامزاده سید حسن شیرود و امامزاده قاسم شهرستان بهشهر طرح فرهنگی خیمه‌های معرفت اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح خیمه‌های معرفت از روحانیون آموزش دیده دعوت شده است که به مدت 15 روز در فضای امامزاده برنامه‌های فرهنگی، مشاوره‌ای، هنری، نمایشگاهی و نیز نماز جماعت داشته باشند که در این طرح برای هر امامزاده سه روحانی در نظر گرفته شد.

سهرابی از فعالیت 50 مسجد بین راهی در ایام نوروز خبر داد و گفت: مساجد بین راهی فضای پذیرش مسافر را دارند و خدمات شبانه‌روزی رایگان می‌دهند.

وی اضافه کرد: امسال برای فعال کردن 50  مسجد بین راهی 25 میلیون تومان در نظر گرفته شد که به هر مسجد با ارائه خدمات مطلوب 500 هزار تومان تعلق می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه 870 زائرسرای استان مازندران پذیرای مهمانان نوروزی است، ابراز داشت: نوروز 90 بیش از پنج میلیون مسافر در زائرسرا و امامزاده‌ها اقامت داشتند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با استفاده از تبلیغات گسترده و ایجاد فضای مناسب برای پذیرایی در امامزاده‌ها مسافران بیشتری در این اماکن متبرکه مستقر شوند.

سهرابی با اشاره به اینکه طرح آرامش نوروزی از 25 اسفندماه 90 تا 15 فروردین‌ماه 91 در امامزاده‌های مازندران اجرا می‌شود، اذعان داشت: تبلیغات وسیعی صورت گرفت تا مردم در هنگام تحویل سال در امامزاده‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول