اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران خبر داد

توزیع 4 هزار تن سیب و پرتقال در مازندران از امروز

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آغاز توزیع 4 هزار تن سیب و پرتقال از امروز در این استان خبر داد.

توزیع 4 هزار تن سیب و پرتقال در مازندران از امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری مرتضی هاشم‌پور ظهر امروز در جلسه هماهنگی توزیع میوه در ایام پایانی سال اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در راستای خرید و ذخیره‌سازی کالا علاوه بر ارسال 40 هزار تن پرتقال به سراسر کشور، کار توزیع 4 هزار تن سیب و پرتقال از امروز در استان آغاز شده و تا روزهای پایانی سال ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه توزیع میوه در 70 مرکز استان انجام می‌شود، بیان داشت: شهروندان مازندرانی می‌توانند برای اطلاع و دریافت آدرس مراکز توزیع با سامانه 124 تماس بگیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: علاوه بر توزیع این میزان میوه، عرضه گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا تا روزهای پایانی سال ادامه دارد.

*رشد 59 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی

وی در بخش دیگری از رشد 59 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی استان در 11ماهه امسال خبر داد و افزود: صادرات فرآورده‌های لبنی استان در 11ماهه سال 89، 57 میلیون دلار بوده که علاوه بر تحقق این میزان در سال جاری به 91 میلیون دلار رسید.

هاشم‌پور تصریح کرد: از لحاظ وزنی صادرات فرآورده‌های لبنی استان در 11ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه استعداد استان در تولید و صادرات فرآورده‌های لبنی بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: کشورهای عراق، کویت و عربستان مهم‌ترین بازارهای هدف استان در این بخش هستند.

وی در پایان با اعلام اینکه صنعت لبنیات یکی از صنایع تکمیلی بوده و نقش مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی ایفا می‌کند، یادآور شد: ایجاد کنسریوم‌های تولیدی و صادراتی می‌تواند در بخش فرآورده‌های لبنی سبب توسعه صنعت استان شود.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول