اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خبر داد

آغاز توزیع میوه تنظیم بازار در 106 مرکز فروش خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی آغاز توزیع میوه تنظیم بازار در 106 مرکز فروش در سطح استان خبر داد.

آغاز توزیع میوه تنظیم بازار در 106 مرکز فروش خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، علیرضا جمیع اظهار داشت: به منظور تأمین میوه‌ مورد نیاز ایام پایانی سال و در راستای تنظیم بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان 900 تن میوه ذخیره شده طرح تنظیم بازار نوروز 91 در بیش از 106 مرکز فروش استان خراسان‌جنوبی از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: 450 تن سیب از نوع زرد و قرمز و 450 تن پرتقال تامسون و والنسیا با نرخ مصوب در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی هدف اصلی از توزیع این میوه‌ها را تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌های بی ‌رویه و غیر منطقی در بازار دانست و ادامه داد: این مقدار میوه در استان تاثیر بسزایی در کاهش قیمت آن خواهد داشت‌.

جمیع بیان کرد: مهمترین هدف و اولویت سازمان، جلب رضایت مردم و رفاه و امنیت شهروندان است و امیدوار هستیم که در این راستا بتوانیم انجام وظیفه کنیم تا مردم بدون داشتن مشکل به خرید بپردازند.

وی در مورد توزیع این میوه در شهرستان‌ها نیز گفت: میوه‌های طرح تنظیم بازار در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس در انبارها و سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده و سهمیه سایر شهرستان‌ها از فردا در تمام شهرستان‌‌های استان (شهر و بخش) به صورت روزانه حمل می‌شود تا به‌ طور مناسبی توزیع خواهد شد.

* فروش اینترنتی میوه شب عید به قیمت تنظیم بازار

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمهیداتی با اداره کل پست استان اندیشیده شده که بخشی از این میوه‌ها را شهروندان بتوانند به صورت اینترنتی نیز خریداری کنند، افزود: مأموران این اداره کل از طریق دو آدرس اینترنتی که در اختیار شهروندان گذاشته می‌شود و یا با تلفن 193 سفارش میوه را قبول می‌کنند و درب منزل شهروندان به قیمت واحد صنفی تحویل می‌دهند.

جمیع در مورد قیمت میوه‌های تنظیم بازار برای مصرف کننده عنوان کرد: قیمت سیب زرد و قرمز کیلویی ۱۴هزار ریال و دو نمونه پرتقال تامسون و والنسیا ۱۰هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است.

وی در مورد نظارت بر توزیع میوه‌ها گفت: بازرسان سازمان با تشدید اقدامات کنترلی و نظارت بر نرخ‌های عرضه شده و فاکتورهای خریداری شده به شدت و با هرگونه تخلف برخورد و متخلفان را به سازمان تعزیرات معرفی می‌کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با شماره ۱۲۴گزارش کنند.

جمیع افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و نوروز 90 و افزایش تقاضای محصولات پروتئینی به ویژه گوشت گاو و گوساله منجمد و مرغ از طرف هم استانی‌ها، توزیع گسترده‌ این اقلام در نمایشگاه‌های بهاره در حال توزیع است.

وی در مورد توزیع مرغ منجمد اظهار داشت: با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته از طرف این سازمان از ماه‌های گذشته، نیازسنجی و مقدار قابل توجهی مرغ توسط مباشران خریداری و در سردخانه‌های سراسر استان ذخیره ‌سازی شده که با قیمت هر کیلو 31 هزار ریال در حال توزیع است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول