اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی آبادان خبر داد

اجرای طرح نظارتی بازار تا پایان تعطیلات نوروز در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی آبادان از اجرای طرح نظارتی بازار در آبادان تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد.

اجرای طرح نظارتی بازار تا پایان تعطیلات نوروز در آبادان

نصراله جایمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص اجرای طرح نظارتی بازار اظهار کرد: مطابق با سال قبل طرح نظارتی ویژه نوروز را از روز 12 اسفند آغاز کردیم که تا 15 فروردین سال جدید ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح یک مرحله مقدماتی داشت که در خصوص اطلاع رسانی و معرفی طرح بوده و مرحله اجرایی آن از 11 اسفند ماه شروع شد و در این مرحله تمرکز بازرسی‌ها را روی اقلام پرمصرف مانند پوشاک، کفش، مواد پروتئینی، میوه، آجیل و اقلامی که در این ایام تقاضا برای آنها افزایش می یابد قرار دادیم.

رئیس اداره بازرگانی آبادان خاطرنشان کرد: در کنار اجرای طرح نظارتی نمایشگاه بهاره عرضه اقلام مصرفی را نیز با همکاری منطقه آزاد اروند و اداره صنعت و معدن و تجارت خرمشهر برگزار کردیم.

جایمند ادامه داد: از 25 اسفندماه نیز بازارچه‌ای را در سالن نیروی انتظامی برای استفاده شهروندان و میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور تا تاریخ 20 فروردین ماه راه‌اندازی خواهیم کرد که همین اقلام پرمصرف شهروندان در آن عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع کالاهای مصرفی مردم در بازار گفت: از حدود 10 روز پیش مرغ را در بازار توزیع کردیم که در حال عرضه است و در کنار آن میوه شب عید را هم در 20 نقطه شهر عرضه کرده‌ایم.

رئیس اداره بازرگانی آبادان افزود: با راه‌اندازی مجتمع سردخانه آبادان که محل دپوی میوه است نیمی از نیاز استان خوزستان و همینطور نیاز منطقه چوئبده و آبادان را از طریق این دپو تأمین و برآورده کرده‌ایم.

جایمند با بیان اینکه بیشترین تمرکز در مانور نظارتی بر بازار است خاطرنشان کرد: تمرکز ما در مانور بازرسی بر نظارت مستقیم بازار است و یکی از مهمترین کارهایی که در این مانور انجام می‌دهیم علاوه بر تأمین اقلام و برگزاری نمایشگاه‌ها، بازرسی‌ها است که از صبح و بعدازظهر تا پایان وقت بازار 10 اکیپ دو نفره به طور مرتب کار بازرسی را انجام می‌دهند تا بتوانیم با واحدهای متخلف برخورد کنیم.

وی با اشاره به وجود احتمال تخلف در قسمت‌هایی از بازار اظهار کرد: با توجه به وجود احتمال مخفی ماندن برخی از قسمت‌های بازار از دید مأموران نظارتی، ستاد خبری اداره بازرگانی توسط سامانه 124 و تلفن گویای  3337194 به صورت شبانه روزی شکایات شهروندان را دریافت می‌کند.

رئیس اداره بازرگانی آبادان ادامه داد: شهروندی که احساس کند در هر زمینه‌ای به او اجحاف شده با این دو شماره تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کند و ما حتما رسیدگی می‌کنیم.

جایمند تصریح کرد: ستاد خبری هم معمولا از اشخاص تماس‌گیرنده شماره تلفنی را دریافت کرده و بعد از رسیدگی به شکایت، نتیجه کار را به فرد اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر شکایت گزارش شده به سامانه درست باشد پرونده آن برای صدور حکم به اداره تعزیرات ارسال می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی آبادان با اشاره به همکاری اداره تعزیرات حکومتی در امر نظارت بر بازار تصریح کرد: اداره تعزیرات حکومتی نیز با توجه به هماهنگی‌هایی که با ستاد تنظیم بازار داشتیم کشیک رسیدگی به تخلفات را در بازار دارد و در حال حاضر مدت چهار روز است که به صورت مشترک روزانه صبح و بعد از ظهر از بازار بازرسی کرده و در همانجا حکم را صادر می‌کنیم.

جایمند افزود: صدور حکم تعزیرات هم به روز شده و در مدت 24 یا 48 ساعت به پرونده رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه قیمت برخی از اقلام مصرفی را به این صورت اعلام کرد: در حال حاضر هر کیلو گوشت گوسفندی به قیمت 17 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله 12 هزار تومان و همچنین مرغ کشتار روز هر کیلو 4 هزار و 600 و مرغ منجمد هر کیلو 3 هزار و 100 تومان در بازار عرضه می‌شوند.

رئیس اداره بازرگانی آبادان در پایان گفت: ما قیمت‌ اقلام را به صورت روزانه از طریق صدا و سیما به مردم اعلام می‌کنیم و در صورتی که هر گونه تفاوت قیمت به غیر از آنچه اعلام شده مشاهده و یا به ما گزارش شود با آن به طور جدی برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول