اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی آستان مقدس امامزاده بهاءالدین شیخ شبان خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در آستانه امامزاده بهاءالدین(ع) شیخ شبان

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی آستان مقدس امامزاده بهاءالدین(ع) شیخ شبان از اجرای طرح آرامش بهاری در آستانه امامزاده بهاءالدین(ع) شیخ شبان خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در آستانه امامزاده بهاءالدین(ع) شیخ شبان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد احمد احمدی پیش از ظهر امروز در نشست هیئت امنای آستان مقدس امامزاده بهاءالدین (ع) شیخ شبان اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی سال 1391، طرح سراسری نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده سید بهاءالدین محمد(ع) شیخ شبان برگزار می‌شود.

وی افزود: ایجاد زمینه و فرصت مناسب، فضای پرشور و نشاط فرهنگی و معنوی، به‌ منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی، احیای تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در اعیاد نوروز اجرا می‌شود.

احمدی ادامه داد: خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی و همچنین بهره‌برداری بهینه زائرین، گردشگران و مسافران نوروزی از فضای معنوی و روحانی آستان مقدس حضرت امامزاده سید بهاءالدین محمد(ع) از دیگر اهداف برگزاری اجرای این طرح محسوب می‌شود.

مدیر امور فرهنگی آستان مقدس امامزاده بهاءالدین(ع) شیخ شبان با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای اجرا در ایام نوروز، گفـت: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو همراه با قرائت دعای تحویل سال و برنامه‌های فرهنگی، برپایی نماز جماعت به صورت مستمر در ایام تعطیلات نوروز، فعال‌سازی دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری و توزیع اقلام و بروشورهای فرهنگی و مذهبی از جمله این برنامه‌‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، ضمن توجه به تأمین و ارتقای امکانات خدماتی، رفاهی، آماده‌سازی زائرسراها و محل‌های مناسب اسکان و همچنین راه‌اندازی ایستگاه صلواتی پذیرایی در این ایام از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بقعه متبرکه است.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی و موقعیت کوهستانی و سردسیر منطقه، اجرای کامل طرح و برنامه‌های پیش‌بینی شده مربوطه، مستلزم شرایط مساعد آب و هوایی برای حضور زائرین، گردشگران و مسافران در این محل خواهد بود.

وی با اشاره به موقعیت گردشگری این بقعه متبرکه، گفت: آستان مقدس حضرت امامزاده سید بهاءالدین محمد(ع) در روستای شیخ شبان، به‌عنوان حرم مطهر یکی از امامزادگان کاملاً صحیح‌النسب و برخوردار از شرایط بسیار مساعد و مطلوب آب و هوایی و جغرافیایی و طبیعت بکر و زیبا که همواره و از دیرباز با پذیرش سالیانه هزاران زائر و گردشگر از اطراف و اکناف، از مهمترین کانون‌های فرهنگی، زیارتی و گردشگری استان و منطقه با پتانسیل‌های بسیار بالا و منحصر به فرد در ابعاد گوناگون محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول