اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با سردار مومنی خواستار شد

ارائه راهکار برای کاهش تلفات حوادث رانندگی

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: برای کاهش سوانح رانندگی ابتکارات خوبی ارائه شده ولی باز هم راهکار و طرح‌های جدید در این زمینه باید به کار گرفته شود.

ارائه راهکار برای کاهش تلفات حوادث رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرمانده پلیس راهور کشور با بیان اینکه اقداماتی که در سال ‌های اخیر توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور کشور صورت گرفته بسیار ارزشمند است، بیان داشت: شما باید توجه داشته باشید که فعالیت‌های شما نزد خداوند اجر و ثواب بسیاری خواهد داشت و این فعالیت‌ها ذخیره شما در روز آخرت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلات زندگی هیچگاه به بن‌بست نمی‌رسد، تصریح کرد: البته شما در این سال‌ها برای کاهش سوانح ابتکارات خوبی داشته‌اید ولی بازهم باید بگردید و راهکار و طرح‌های جدیدی در این راستا به‌کار گیرید.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: البته مسئله فرهنگی بسیار مهم است و شما نباید از این امر مهم غافل شوید.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ سازی صورت گرفته است و می‌طلبد این اقدامات با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم نیز باید توجه داشته باشند که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفاظت از جان خودشان است، بیان داشت: متاسفانه امروز مردم کمتر از خط کشی عابر پیاده استفاده می‌کنند و این در حالی است که رعایت این قوانین باعث می‌شود جان آنها از هرگونه خطری مصون بماند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه رعایت نکردن قوانین توسط موتورسواران نیز یکی دیگر از مشکلات جدی در سطح شهرها است، اظهار داشت: متاسفانه در آماری که در قم ارائه شده در بیش از 70 درصد تصادفات موتورسواران نقش داشتند و این برای ما نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی را یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند برطرف کند، تصریح کرد: شهرداری، صدا و سیما و حتی قوه قضائیه نیز باید با نیروی انتظامی همکاری مستقیم داشته باشند تا بتوانند مشکلات اجتماعی را با کمک یکدیگر برطرف سازند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: برخورد خوب داشتن با مردم نیز در امر فرهنگ سازی بسیار تاثیرگذار است و اگر مردم مشاهده کنند که پلیس با خوشرویی قصد اعمال قانون را دارد آنها نیز خواهند پذیرفت و این در زمینه فرهنگ سازی بسیار تاثیرگذار است.

سردار اسکندر مومنی نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط پلیس راهور کشور در ایام نوروز امسال بیان داشت: امسال پیش بینی شده است که حجم سفرها افزایش یابد و در این راستا نیز ما سیاست‌های تشویقی و تنبیهی را برای رانندگان متخلف در نظر گرفتیم تا امنیت جان مسافران تامین شود.

وی با بیان اینکه با رانندگان متخلف که جان مردم را به خطر بیندازند به شدت برخورد خواهد شد، یادآور شد: نمرات منفی رانندگانی که تا 20 فروردین ماه تخلفی نداشته باشند را پاک خواهیم کرد و این یکی از سیاست‌های تشویقی ما در ایام نوروز است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول