اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه بیرجند خبر داد

کاهش 35 درصدی آمار کشته‌شدگان تصادفات در بیرجند

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه شهرستان بیرجند گفت: آمار کشته‌شدگان تصادفات بین جاده‌ای شهرستان‌های بیرجند، درمیان و سربیشه در سال 90 نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش داشته است.

کاهش 35 درصدی آمار کشته‌شدگان تصادفات در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد قاسمی صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند با اشاره به انجام طرح نوروزی از روز 25 اسفندماه در سراسر کشور اظهار داشت: این طرح هر ساله در تعطیلات عید نوروز از 25 اسفندماه تا 14 فروردین‌ماه سال 91برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح همزمان با سراسر کشور در خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند نیز انجام شده و پلیس از حداکثر ظرفیت خود برای انجام آن استفاده می‌کند.

فرمانده پلیس راه شهرستان بیرجند، ادامه داد: حضور نیروهای پلیس راه در این طرح پر رنگ‌تر از گذشته می‌شود، به طوری که نیروهای پلیس به ازای هر 36 ساعت کار، 12 ساعت حق استراحت دارند.

*12 تیم گشت سیار و دو تیم دائمی در جاده‌های شهرستان مستقر هستند

قاسمی اضافه کرد: 12 تیم گشت سیار و دو تیم دائمی، وظیفه تامین امنیت راه‌های شهرستان را برعهده داشته و تمامی تیم‌های گشت یاد شده مجهز به دوربین کنترل سرعت هستند.

وی تصریح کرد: در سال جاری کاهش چشمگیری در میزان حوادث جاده‌ای چه در کشور و چه در سطح شهرستان بیرجند، درمیان و سربیشه داشته‌ایم.

فرمانده پلیس راه شهرستان بیرجند ادامه داد: به طوری که تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در این سال نسبت به سال گذشته، در سه شهرستان مذکور به میزان 35 درصد کاهش داشته‌است.

قاسمی اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی را در کاهش 35 درصدی آمار تصادفات موثر دانست و افزود: اجرای این قانون برای همکاران ما و مردم سخت بود اما اینک و پس از گذشت چند ماه از اجرای آن نتایج امیدوار کننده آن را مشاهده می‌کنیم.

*تدبیر نیروی انتظامی در مراسم چهارشنبه سوری، سبب ایجاد گره ترافیکی شد

وی با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌های مردمی در سطح جاده‌ها با پلیس برقرار می‌شود گفت: از فرمانداری و شهرداری خواهشمندیم که در محل تجمیع نیروهای امدادی در معابر ورود شهر، یک مکان را نیز به نیروهای پلیس راه اختصاص دهند.

فرمانده پلیس راه شهرستان بیرجند خطاب به اداره راه و ترابری شهرستان بیرجند گفت: از اداره راه و ترابری خواهشمندیم که به علت شلوغی جاده‌ها در ایام تعطیلات نوروزی، طرح‌های راهسازی را از تاریخ 25 اسفندماه متوقف کند.

قاسمی با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری ابراز داشت: در مراسم امسال همکارانمان در نیروی انتظامی، با بستن راه‌های فرعی سبب شدند که بار ترافیکی به سمت جنوب شرقی بیرجند و شوکت آباد منتقل شود که مشکلاتی را در پی داشت و سبب ایجاد گره ترافیکی در آن مکان شد.

*متصدیان اردوهای راهیان نور از اتوبوس‌ها و رانندگان با صلاحیت استفاده کنند

وی با اشاره به انجام برخی از اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی و همچنین اردوهای راهیان نور در طی تعطیلات نوروزی تصریح کرد: از ادارات و ارگان‌های مختلفی که قصد انجام این کار را دارند، خواستاریم که با همکاری پایانه حمل و نقل، اتوبوس‌ها و رانندگانی را به این امر اختصاص دهند که صلاحیت کامل داشته باشند در غیر این صورت در مبادی خروجی شهرها از خروج اتوبوس آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول