اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان خبر داد

کاهش 8 درصدی تلفات ناشی از تصادف در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان زنجان بیش از هشت درصد کاهش داشته است.

کاهش 8 درصدی تلفات ناشی از تصادف در زنجان

مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را در 11 ماه سال گذشته 366 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این آمار در سال جاری به 335 مورد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش بیش از 36 درصدی آمار تصادفات در شهرستان زنجان در 11 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: این آمار در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و ماهنشان به ترتیب رشد بیش از 35، بیش از 15 و 27 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از افزایش بیش از هشت درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در محل حادثه در 11 ماه سال جاری خبر داد و گفت: آمار تلفات رانندگی در محل حادثه در سال گذشته 146 مورد بود که در سال جاری به 159 مورد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بر خلاف افزایش تلفات در محل حادثه رانندگی، در سایر بخش‌ها از جمله حین انتقال مصدوم به بیمارستان و خود بیمارستان آمارها حکایت از کاهش بیش از 27 و 16 درصدی تلفات دارد.

فروزش با اشاره به کاهش بیش از 21 و بیش از هشت درصدی تلفات رانندگی در داخل و خارج از شهرها اضافه کرد: آمار تلفات رانندگی در جاده‌های خاکی استان زنجان نسبت به 11 ماه سال گذشته افزایش بیش از 22 درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آمار تلفات رانندگی در داخل شهرها از 64 مورد سال گذشته به 50 مورد و در خارج شهرها از 275 مورد به 252 مورد کاهش یافته است در حالی که آمارهای جاده‌های خاکی از 27 مورد در سال گذشته به 33 مورد در 11 ماه سال جاری افزایش یافته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به کاهش آمار تلفات در همه شغل‌ها از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان، کارگران و رانندگان تصریح کرد: آمار تلفات تنها در بین بازنشستگان در 11 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته از پنج مورد به 13 مورد افزایش داشته است که نشان‌دهنده افزایش 160 درصد است.

وی از کاهش بیش از 16 درصدی تلفات رانندگان خودروها به هنگام تصادف رانندگی در 11 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: آمار تلفات رانندگان خودروها از 168 مورد به 140 مورد کاهش یافته است.

فروزش ادامه داد: در حالی که آمارهای تلفات عابران نیز در سال جاری از 56 نفر به 44 نفر کاهش یافته است، آمار سرنشینان خودروها از 140 مورد سال گذشته به 150 مورد تلفات در سال جاری افزایش یافته است.

وی از کاهش تلفات کودکان زیر 10 سال در تصادفات رانندگی 11 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این آمار از 23 مورد سال گذشته به 19 مورد در سال جاری کاهش یافته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در رده‌های سنی بین 21 تا 30، 31 تا 40، 41 تا 50 و همچنین 61 به بالا اضافه کرد: تنها رده‌های سنی که در آن تلفات ناشی از تصادفات رانندگی افزایش یافته است، دو رده سنی 11 تا 20 و 51 تا 60 سال است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول