اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خبر داد

کسب مقام برتر استانی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گچساران

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران از کسب رتبه برتر استانی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گچساران در مقایسه با دیگر شهرستا‌ن‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کسب مقام برتر استانی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید اکبر علیزاده ظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گچساران اظهار کرد: در راه مبارزه با مصرف مواد مخدر کارهای خوب و پیشگیرانه‌ مؤثری در سطح گچساران توسط ادارات و نهادهای این صورت گرفته است.

* کاهش محسوس توزیع و مصرف مواد مخدر در گچساران

فرماندار گچساران ابراز داشت: هماهنگی خوبی که بین دستگاه‌های اداری، قضایی و نیروی انتظامی برقرار است سبب به نتیجه رسیدن اقدامات مؤثر پیشگیرانه در زمینه مبارزه با مواد مخدر در گچساران شده است.

علیزاده فراهم کردن شرایط مطلوب برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را از جمله اقدامات پیشگیرانه در این رابطه عنوان کرد و گفت: متولیان ورزشی، آموزشی و فرهنگی گچساران باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی پیشگیری و انجام اقدامات مرتبط در زمینه مواد مخدر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در کاهش اثرات مخرب مواد در جامعه، انجام کارهای پیشگیرانه بسیار مهم است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده اعتیاد را بیماری شوم اجتماعی عنوان کرد که زندگی انسان‌ها و خانواده‌ها را به مخاطره انداخته است.

وی با اشاره به تأثیرات منفی توزیع و مصرف مواد مخدر در جامعه، خواستار بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در گچساران برای کاهش آمار اعتیاد و مصرف مواد مخدر در مراکز آموزشی و دانشگاهی این شهرستان شد.

* بالا رفتن قیمت مواد مخدر عامل بازدارنده‌‌ای در کاهش مصرف مواد مخدر است

مقام عالی دولت در گچساران آموزش عمومی، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم در رابطه با مواد مخدر را در کاهش پدیده شوم اعتیاد در جامعه مؤثر عنوان کرد.

علیزاده ابراز داشت: پائین بودن قیمت مواد مخدر و تغییر شکل مواد مخدر از سنتی به صنعتی و نیز تولید و عرضه مواد مخدر جدید از دیگر موضوعات و آسیب‌های مهم اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد در سال‌های گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی جوانان گچساران مطرح می‌شد، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته تاکنون روند توزیع و مصرف مواد مخدر در گچساران به طور چشمگیری کاهش داشته است.

علیزاده عملکرد مطلوب ادارات در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را به عنوان مهم‌ترین عامل کاهش این آمار عنوان کرد.

وی با اشاره به بالارفتن سن مصرف مواد مخدر در گچساران و مثبت‌بودن این نکته افزود: جوانان و نوجوانان به عنوان اصلی‌ترین هدف در آلوده شدن و اعتیاد به مواد مخدر به شمار می‌آیند.

* آمار دقیقی از معتادان در دسترس نیست

فرماندار گچساران تصریح کرد: با توجه به تولید مواد مخدر جدید و تغییر شکل نوع مواد مخدر مصرفی به نحوی که آثار مصرف این مواد در ظاهر افراد مشخص نیست، آمار دقیقی از معتادان به مواد مخدر نمی‌توان ارائه داد.

علیزاده با اشاره به آمار بالای ترک اعتیاد افراد در مراکز درمانی و ترک اعتیاد گچساران یادآور شد: در گچساران چهره‌ها و افراد جدید کمتری به سراغ مواد مخدر رفته‌اند که این موضوع بیانگر کاهش تمایل افراد به مصرف مواد مخدر است.

به گزارش فارس در این جلسه اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گچساران ضمن ارائه گزارش از عملکرد اداره و نهاد خود، پیشنهادات و نظراتی به منظور برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف کمیته مبارزه با مواد مخدر ارائه دادند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول