اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته برنامه‌ریزی بابل:

راه‌های ارتباطی بابل امنیت فنی ندارد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بابل گفت: راه‌های ارتباطی بابل از امنیت فنی مناسب برخوردار نیست.

راه‌های ارتباطی بابل امنیت فنی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید جواد منفرد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل اظهار داشت: سند چشم‌انداز پنج ساله توسعه شهرستان بابل به مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی عملیاتی مناسب با طرح‌های هماهنگ اطلاق می‌شود که ما را به اهداف مشخصی می‌رساند به نحوی که بخش‌های مختلف با هم در ارتباط بوده و متناسب با اهداف و سیاست‌های شهرستان است.

وی افزود: قابلیت‌های متناسب با مناطق جغرافیایی و اجتماعی شهرستان از جمله توجه به امر کشاورزی، مراکز تجاری، راه ارتباطی مرتبط با شهرستان و استان‌ها ،جاذبه گردشگری در مناطق کوهستانی و وجود منابع زیرزمینی را از مهم‌ترین مسائل اساسی منطقه برای توسعه شهرستان است.

منفرد عمده‌ترین تنگناهای توسعه شهرستان بیان کرد: کوچک بودن اراضی، مسئله ذخیره‌سازی، نگهداری انبار کالا و محصولات کشاورزی و باغی، عدم مهار آبهای سطحی، وجود ترافیک شهری و مشکل دفع زباله را از عمده‌ترین تنگناهای شهرستان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ترافیک شدید محور ارتباطی اصلی، پایین بودن امنیت فنی راه‌ها، عدم لایروبی، زهکشی و کانال کشی اراضی کشاورزی، کمبود صنایع تبدیلی، دامی و کشاورزی به دلیل سودآوری کم و پایین بودن قیمت محصولات، کمبود زیر ساخت‌های صنعتی، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها، عدم تامین آب مناسب، آلودگی آب‌های سطحی و فاضلاب، ضعف سرمایه‌گذاری، ضعف زیرساخت‌های عمرانی و شهری، پایین بودن کمی و کیفی مراکز بهداشت و آموزش و فرهنگی را از دیگر تنگناهای این شهرستان دانست.

وی با اشاره به اهداف بلندمدت توسعه شهرستان اذعان کرد: توجه به بخش‌های کشاورزی، صنعت، بازرگانی و گردشگری از اهداف بلندمدت شهرستان بابل در این سند چشم‌انداز توسعه است.

وی تصریح کرد: از راهبردهای بلند مدت توسعه شهرستان ، توسعه و گسترش حمل و نقل جاده‌ای و شبکه ارتباطی، افزایش ظرفیت بالقوه کشاورزی، ایجاد زیرساخت‌های بخش کشاورزی، توسعه شهرک صنعتی و کشاورزی، فراهم کردن زمینه‌سازی مناسب برای سرمایه‌گذاری در امر کشاورزی و صنعت، استفاده از ظرفیت ملی برای گسترش بازرگانی، آزادسازی حریم رودخانه برای کاربری‌های عمومی و گردشگری است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول