اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان آغاز می‌شود

طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای از 25 اسفند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: اجرای طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای مسافران نوروزی از تاریخ 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای از 25 اسفند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین‌علی شمعانیان در نشست مطبوعاتی واقع در اداره‌کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای مسافران نوروزی استان بیان داشت: اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان به عنوان معاونت حمل و نقل ستاد رفاه مسافران دائمی سفرهای نوروزی است.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل ستاد رفاه مسافران دائمی سفرهای نوروزی از معاونت‌های اثرگذار و جامعی در زمینه خدمات‌رسانی بهتر به هم‌وطنان و به ویژه مسافران در شهر اصفهان است.

مدیرکل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: در جلسات تشکیل شده در ستاد رفاه مسافران بیش از 30 مصوبه مشخص شد که رئوس این جلسات اشاره به معرفی نمایندگان دستگاه‌ها، ارائه خدمات و آمادگی خدمات‌رسانی به هم‌وطنان در کشور و استان اصفهان بوده است.

وی اضافه کرد: در بحث آماده شدن دستگاه‌های خدمات رسان از جمله‌ امداد جاده‌ای مطرح بوده که شامل اورژانس، هلال‌احمر، پلیس راهور، حمل و نقل پایانه‌ها و اداره‌کل راه و شهرسازی است.

شمعانیان از آماده کردن زیرساخت‌های راه سخن گفت و اظهار داشت: اقداماتی از جمله تعمیرات، تکمیل علائم افقی و قائم در راه‌ها و بحث اطلاع‌رسانی با توجه به بحث نوروز و برودت هوا از موارد آماده کردن زیرساخت‌‌های راه استان است، اقدامات این ستاد از تاریخ 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان به آمادگی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه جاده و راه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: پلیس راهور در تمام سطح استان اصفهان و سایر دستگاه‌های خدمات رسان آمادگی خدمات‌رسانی به هم‌وطنان را دارند.

وی از اقدامات سازمان اتوبوس‌رانی اصفهان سخن گفت و ادامه داد: این سازمان آمادگی افزایش ساعات خدمات‌رسانی تا ساعت 24 و افزایش سرویس‌های اتوبوس را در مواردی که بیشترین مسافر را به ویژه در مکان‌های گردشگری را دارد.

شمعانیان تصریح کرد: اداره راه‌آهن استان نیز برای افزایش خدمات در جابه‌جایی مسافران اعلام آمادگی نموده و دیگر سازمان‌ها از قبیل تاکسیرانی نیز برای رفاه حال مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده است.

وی از متوقف کردن برخی فعالیت‌های عمرانی در استان خبر داد و تأکید کرد: با توجه به ایام نوروز و انجام سفرهای نوروزی از تاریخ 25 اسفند فعالیت‌های عمرانی در را‌ه‌ها و شهرهای استان متوقف می‌شود.

مدیرکل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه سوخت‌رسانی اظهار داشت: مکاتباتی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صورت گرفته تا اینکه به تمام 29 مجتمع خدمات‌رفاهی آماده به خدمت‌‌رسانی در سطح را‌ه‌های استان اصفهان سوخت‌رسانی به موقع انجام شود.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته باید در زمینه سوخت‌رسانی، پایانه‌های مسافربری از جمله ترمینال مسافربری کاوه نباید از نظر سوخت دچار مشکل شوند.

شمعانیان با تأکید به سوخت‌رسانی به موقع به پایانه‌های مسافربری استان گفت: روزانه بیش از 500 دستگاه اتوبوس از شهر اصفهان و از چهار ترمینال واقع شده در این شهر وظیفه جابه‌جایی مسافران به درون استان و برون استان دارند.

وی از مکاتبات انجام شده با آموزشگاه‌ها و برخی نهادها سخن گفت و بیان داشت: طبق مکاتباتی که با واحدهای دانشگاهی، آموزشی و دیگر نهادها انجام شده مقرر شد که دانشجویان و سربازان دارای مرخصی تا قبل از تاریخ 25 اسفند به دلیل ازدحام در راه‌ها زودتر به شهرهای محل اقامت خود بازگردند.

مدیرکل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به پیش‌فروش بلیط‌ها به صورت اینترنتی گفت:  از تاریخ 23 بهمن لغایت 30 بهمن پیش‌فروش بلیط‌ به صورت اینترنتی انجام شد که در این مدت بیش از 5 هزار فقره بلیط به فروش رفت و از زمان پیش‌فروش بلیط هم که از یک اسفند تا 24 اسفند است طبق آمار انجام شده تا تاریخ 21 اسفند نیز 31 هزار 734 فقره بلیط به فروش رفته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده با توجه به استقبال خوب هم‌وطنان از استان اصفهان و واقع شدن این شهر در مرکز کشور برای توقف‌های چند ساعته ما با افزایش سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته رو به ‌رو می‌شویم.

شمعانیان از طرح نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط در دو پایانه صفه و کاوه سخن گفت و تصریح کرد: راه‌های ارتباطی هم‌وطنان با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق سامانه 3000143 و راه ارتباطی با اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان از طریق سامانه 30001343 است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول