اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد

استقرار 50 پایگاه اورژانس جاده‌ای در هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آمادگی کامل اکیپ درمانی و امدادرسانی فوری در 50 پایگاه اورژانس بین جاده‌ای، شهری و فوق‌العاده در تعطیلات نوروز 91 خبر داد.

استقرار 50 پایگاه اورژانس جاده‌ای در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری ‌در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم در ایام نوروز 28 پایگاه اورژانس بین جاده‌ای، 15 پایگاه اورژانس بین شهری و هفت پایگاه اورژانس فوق‌العاده در مبادی ورودی شهرهای حادثه‌خیز نظیر قشم، لافت، بندرلنگه، چارک و غیره به ارائه  خدمات امداد‌رسانی و برنامه‌های درمانی می‌پردازند.

وی با اشاره به امدادرسانی یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی در ایام نوروز تصریح کرد: این اتوبوس آمبولانسی با ظرفیت 15 تخت و 24 ساعته در انتقال بیماران حادثه‌دیده به بیمارستان در بندرعباس نقش مؤثری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم‌چنین با اشاره به امداد‌رسانی آمبولانس‌های دریایی در تعطیلات نوروزی ادامه داد: در حال حاضر آمبولانس‌های دریایی جزیره قشم و هرمز فعال و به زودی آمبولانس سلامت شماره دو قشم به ناوگان آمبولانس‌های دریایی اضافه خواهد شد.

شکاری با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی بیان داشت: در چند سال اخیر، بسیج سلامت نوروزی با تشدید نظارت بر مراکز حساس و با اولویت ایمنی مواد غذایی از تولید تا عرضه از اول اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی از سوی وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

وی با بیان اجرای طرح نظارت نوروزی بر سلامت مواد غذایی یادآور شد: طرح نظارت نوروزی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی از اول اسفند با نظارت مأموران  بهداشت محیط  بر اغذیه‌فروشی، رستوران و هتل در شهرها و جاده‌ها انجام می‌شود و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سراسر استان در این مدت مراکز فروش مواد غذایی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، ترمینال‌ها، بوفه‌های قطار و ... را بازرسی می‌کنند و تلاش بر این است که هر اغذیه‌فروشی در این مدت 45 روزه سه بار بازرسی شود.

شکاری با اشاره به مشارکت مردم در طرح بسیج نوروزی خاطرنشان کرد: مردم نیز خودشان باید در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند و درصورت برخورد با متخلفان، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی معرفی کنند و یا با شماره‌های بهداشت محیط شهرستان مربوطه تماس گرفته و مراتب را اعلام کنند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول