اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتوبوسرانی قزوین خبر داد

حذف اتوبوس‌های مدل 79 و 80 از ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین گفت: با تدوین یک آیین‌نامه جدید از سوی دولت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است لذا تمام تلاش ما این است که اتوبوس های مدل پایین را از رده خارج کنیم.

حذف اتوبوس‌های مدل 79 و 80 از ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین

محمدحسین ایرانخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اتوبوس‌های مدل 79 و 80 از سیستم ناوگان اتوبوسرانی قزوین حذف می‌شوند و اتوبوس‌هایی با مدل‌های بالاتر جایگزین آنها خواهد شد.

 

* اتوبوس‌های آلاینده هوا از رده خارج شده‌اند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین با اشاره به ایجاد آلودگی هوا توسط برخی از اتوبوس‌های درون شهری بیان کرد: همه ما در گذشته‌های نه چندان دور شاهد اتوبوس‌های با آلودگی هوای بالا در سطح شهر بودیم اما در طی این چند سال اخیر با وجود اینکه بسیاری از این اتوبوس‌ها از رده خارج شده‌اند اما هنوز اغلب اتوبوس‌های درون شهری از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر اتوبوس‌های این سازمان توسط سیستم‌های اندازه‌گیری آلایندگی هوا بررسی می‌شوند، عنوان کرد: در صورتی که تشخیص داده شود آلایندگی هوای اتوبوسی از میانگین و استاندارد بالاتر است از سامانه حمل و نقل عمومی حذف می‌شود.

 

* 15 اتوبوس گازسوز در قزوین

ایرانخواه تأکید کرد: در حال حاضر از 200 اتوبوس درون‌شهری، تنها 15 دستگاه گازسوز هستند، اما تلاش می‌کنیم که در صورت لزوم این اتوبوس‌ها نیز گازسوز شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین با اشاره به اینکه میزان آلایندگی سه دستگاه سواری بنزین سوز برابر با آلایندگی یک دستگاه اتوبوس است ادامه داد: نگرانی چندانی در خصوص آلودگی هوا توسط این افراد وجود ندارد.

 

* روزانه 150 هزار مسافر از اتوبوس‌های شهر قزوین استفاده می‌کنند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: به طور میانگین حمل و نقل روزانه 150 هزار مسافر توسط ناوگان این سازمان انجام می‌شود.

ایرانخواه خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 224 دستگاه اتوبوس درون شهری مردم را بین 480 ایستگاه درون شهری جا به جا می‌کنند.

* اتوبوسرانی بعد از آموزش و پرورش بیشترین ارتباط با مردم را دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین با ذکر اینکه اتوبوسرانی بعد از آموزش و پرورش بیشترین ارتباط را با مردم دارد بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی قزوین سالانه بیش از 50 میلیون مسافر را جا به جا می‌کند لذا از ارتباط بالایی با مردم برخوردار است.

ایرانخواه تشریح کرد: پیرامون همین ارتباط با مردم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به عنوان خادم و خدمتگزاری صادقانه حضور مردم را همواره همراه خود بدانیم.

وی ارتباط تنگاتنگ مردم با این مجموعه را برای رفع مشکلات احتمالی و همچنین هماهنگی دستگاه‌های مختلف و رانندگان با توجه به میزان مسافرت‌های شهری و برون شهری در کشور ضروری برشمرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین با اشاره به برخی از آمارهای کشوری پیرامون حمل و نقل شهری عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 27 هزار اتوبوس درون شهری و 20 هزار دستگاه مینی‌بوس و 20 هزار دستگاه اتوبوس برون شهری حمل و نقل بار و مسافر را بر عهده دارند.

وی تنها راه انجام این خدمت‌رسانی را به نحو شایسته همکاری بین سازمان‌ها و ارگان‌ها دانست و اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهیم باید بتوانیم تعاملی درست بین مردم، رانندگان و پلیس راهور داشته باشیم تا خدمات به نحوی بهتر به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول