اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

بازداشت فروشندگان مواد محترقه تا 15 فروردین

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: فروشندگان لوازم غیرمجاز و دست‌ساز آتش‌بازی در صورت دستگیری تا 15 فروردین ماه در بازداشتگاه می‌مانند.

بازداشت فروشندگان مواد محترقه تا 15 فروردین

احد مهرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال 35 مغازه در سطح شهر ارومیه برای خرید لوازم محترقه در نظر گرفته شده است که مشکل‌ساز نبوده و  با نصب تابلو در کنار مغازه اقدام به فروش وسایل آتش‌بازی مجاز می‌کنند که در سال‌های گذشته این محل‌ها نبوده است.

وی افزود: این لوازم ساخت ایران است و از طریق وزارت دفاع تهیه می‌شوند که آسیب‌های کمتری نسبت به لوازم آتش‌بازی غیرمجاز دارند و مطمئن‌تر هستند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه استفاده از لوازم دست‌ساز خطرناک است تصریح کرد: در این زمینه تاکنون 9 مغازه که لوازم آتش‌بازی غیرمجاز عرضه می‌کردند، در سطح شهر پلمپ شده و به مراجع قانونی تحویل داده شده است.

مهرمند ادامه داد:هدف نیروی انتظامی برقراری نظم و آرامش در جامعه است تا مردم به راحتی در ایام نوروز مراسم جشن و شادی را برگزار کنند.

این مسئول اضافه کرد: نیروی انتظامی به حالت آماده‌باش بوده و افرادی که مخل امنیت اجتماعی شوند و برای مردم دردسر  درست کنند و نیز به اماکن مردم آسیب بزنند نیروی انتظامی با این افراد به شدت برخورد خواهد کرد و به محض دریافت شکایت از سامانه 110 سریعا در محل حاضر شده و اقدام به دستگیری و بستن مغازه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که اقدام به فروش لوازم غیرمجاز و دست‌ساز آتش‌بازی کنند در صورتی که دستگیر شوند تا 15 فروردین ماه در بازداشتگاه می‌مانند و با این افراد به شدت برخورد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: چنانچه لوازم آتش‌بازی و محترقه در خودروها یافت شود، وسیله نقلیه توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود که با هماهنگی‌های صورت گرفته در دستگاه قضایی تا 14 فروردین ماه در پارکینگ می‌ماند.

این مسئول با بیان اینکه برای کاهش این عوامل اقدامات مهمی از قبیل تهیه سی‌دی، کتاب و نصب بنرها در سطح شهر نیروی انتظامی انجام داده است گفت: نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی شهرها آموزش‌های لازم را به نیروها ارائه داده تا در هنگام مواجهه با این عوامل اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

معاون اجتماعی نیروی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره آموزش و پرورش استان به مدارس استان کارشناس فرستاده شده تا با نمایش فیلم‌های از قبل تهیه شده اطلاعات لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

مهرمند با بیان اینکه 42 فیلم در این ارتباط ساخته شده گفت: صدا و سیما همکاری‌های صمیمانه‌ای در این مورد با ناجا داشته و اطلاع‌رسانی شفافی در این راستا انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب‌ها به قشر جوان و نوجوانان وارد می‌شود اظهار داشت: والدین با کنترل فرزندان خود و جلوگیری از نگهداری لوازم محترقه در منازل می‌توانند آمار آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول