اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب تبریز خبر داد

برخورد جدی با فروشندگان و خریداران مواد محترقه و منفجره

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: با فروشندگان و خریداران مواد محترقه و منفجره با قاطعیت و بدون اغماض برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

برخورد جدی با فروشندگان و خریداران مواد محترقه و منفجره

موسی خلیل‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی سال اظهار کرد: جوانان و نوجوانان معمولاً در ایام منتهی به پایان سال شادی و نشاط خود را به نحوی ابراز می‌کنند ولی در مواردی با توسل به شیوه‌های نامتعارف و غیرقانونی همچنین استفاده از مواد محترقه و منفجره، جشن و شادی خویش، اطرافیان و دیگر شهروندان را به بروز مشکلات، گرفتاری‌ها، آسیب‌ها، صدمات جسمانی و روحی شدید و غیرقابل جبران تبدیل و کام خود و دیگران را تلخ می‌کنند.

وی ضمن یادآوری تصویب قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز در شهریور ماه سال‌ جاری از سوی مجلس شورای اسلامی و لازم‌الاجرا شدن این قانون تاکید کرد: بر اساس مواد 3، 4، 11، 12 و 13 قانون اشاره شده قاچاق، ساخت، مونتاژ، حمل، نگهداری، خرید و فروش، توزیع مواد محترقه، منفجره و شوک‌د‌هنده جرم بوده و برای مرتکبان هر یک از جرم‌های یاد شده مجازات حبس در مواردی جزای نقدی پیش‌بینی شده است.

خلیل‌اللهی ادامه داد: علاوه بر مجازات‌های ذکر شده، مقامات قضایی رسیدگی‌کننده به موجب مقررات ممکن است از مجازات‌های تکمیلی همانند پلمب مغازه و اماکن عرضه‌کننده چنین موادی درباره مرتکب جرم استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز در ادامه برای احتراز از مشکلات و تبعات بعدی همچنین پیشگیری از وقوع هر گونه جرم، آسیب و ناهنجاری‌ اجتماعی به صاحبان صنوف، مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها و سایر اماکن مرتبط توصیه کرد از خرید، فروش، توزیع و نگهداری مواد محترقه و شوک‌دهنده به جد خودداری کنند در غیر اینصورت دادسرا با جدیت و قاطعیت در محدوده مقررات جاری به وظایف قانونی خود در قبال مرتکبان جرایم، اخلال‌کنندگان نظم و امنیت جامعه عمل خواهد کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود شهروندان، والدین و خانواده‌ها نیز با مدنظر قراردادن مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون برای خریداران، حمل و نگهداری‌کنندگان مواد محترقه و منفجره، مراقبت‌های لازم از فرزندان را به عمل آورده و بر چگونگی ابراز شادمانی آنان نظارت داشته باشند تا در آستانه فرارسیدن سال جدید و حلول عید نوروز دچار گرفتاری‌ها، مشکلات و در مواردی آسیب‌های شدید جسمی و غیرقابل جبران نشوند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول