اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

ادارات حقوق شهرداری‌ها را در ساخت و ساز پرداخت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: ادارات برای ساخت و ساز موظف به پرداخت حق و حقوق‌های شهرداری‌ها هستند.

ادارات حقوق شهرداری‌ها را در ساخت و ساز پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در نشست با شهرداران خراسان شمالی اظهار کرد: دستگاه‌ها علاوه بر پرداخت حقوق شهرداری، باید به هنگام ساخت و ساز نظم و انضباط شهری را در ساختمان سازی رعایت کنند.

استاندار خراسان شمالی همچنین رعایت الگوی معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازها برای شهرهای این استان را ضروری عنوان کرد و گفت: باید الگوی معماری ایرانی و اسلامی برای تمام شهرها مشخص و بر اساس آن ساخت و ساز انجام شود.

وی یکی از مؤلفه های مهم در مدیریت شهری را برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: لازم است همه شهرداران برنامه جامع شهری را تهیه کنند.

شفقت اضافه کرد: نظارت و کنترل پروژه یکی از رمزهای موفقیت شهرداران در امور عمرانی است که باید به آن توجه شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین ضرورت رونق و تقویت فضای ثروت سازی در استان را یادآور شد و گفت: شهرداران در کنار فعالیت‌های خدماتی به ایجاد بنگاه‌های اقتصادی نیز توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سازمان همیاری شهرداری‌ها برای حمایت از شهرداری‌ها ایجاد شده است، تصریح کرد: این سازمان یک تشکل اقتصادی برای کمک به شهروندان استان است و با ارائه تسهیلات به شهرداری‌ها برای ثروت سازی اقدام می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست از اختصاص 90 میلیارد ریال در قالب ماده 180 اعتبارات تملک دارایی‌های استان طی امسال برای عمران و آبادانی شهرها خبر داد.

احمدرضا عفتی تصریح کرد: این اقدامات در سطح شهرهای استان به منظور ارتقای خدمات شهری و همچنین کسب رضایت شهروندان بوده است.

وی همچنین بر آموزش پرسنل شهرداری‌ها در سال آینده تاکید کرد و گفت: البته این آموزش‌ها اکنون نیز به پرسنل شهرداری‌ها ارائه شده لیکن باید در سال آتی به صورت جدی از سوی دفتر شهری استانداری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول