اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای شهر ساری:

ماده 100 شهرداری قدرت برخورد با دستگاه‌های دولتی را ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر ساری گفت: ماده 100 شهرداری قدرت برخورد با دستگاه‌های دولتی را ندارد.

ماده 100 شهرداری قدرت برخورد با دستگاه‌های دولتی را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمد آقامیری صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه افزایش نرخ تورم موجب شد تا توان خرید مردم در آستانه سال نو کاهش یابد، اظهار داشت: از فرماندار و سازمان نظارت بر بازار درخواست می‌شود برای خدمت به مردم و کاهش نگرانی همشهریان از افزایش قیمت‌ها در روزهای پایانی سال نهایت کنترل بر بازار را داشته باشند و مرکز شهر که اسیر ترافیک خودروها است نجات یابد.

وی ادامه داد: شهردار ساری مانند سال‌های گذشته با اجرای طرح ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر مشکل تردد را کنترل کند تا در کار شهروندان تسهیل ایجاد شود.

آقامیری با اشاره به اینکه شهر ساری باید در شان مردم مرکز استان نوسازی و بازسازی شود، تصریح کرد: شهروندان یک مرکز اسلامی باید در شهری اخلاق‌مدار و سلامت زندگی کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری پیشنهاد تشکیل سازمان زیباسازی شهرداری ساری را به شورای شهر مرکز استان داد و گفت: نباید نسبت به چهره شهر بی‌تفاوت باشیم.

وی اضافه کرد: با بکارگیری اساتید برجسته استان به ویژه از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه مازندران و با برپا کردن اتاق فکر پشتوانه‌ای پژوهشی داشته باشیم، زیرا با بهره‌گیری از افکار و عقاید و نظرات اندیشمندان، صاحب‌نظران و نیز حضور فعال آنها در سیاست‌گذاری‌ها شاهد شکل‌گیری شهری همه‌جانبه باشیم.‌

آقامیری با اشاره به اینکه با تاسیس سازمان زیباسازی شهرداری می‌توان به یکی از مولفه‌های توسعه پایدار شهری کمک کرد، بیان داشت: مرکز مازندران باید دارای نماد شهری ایرانی اسلامی باشد.

وی ابراز داشت: با تاسیس سازمان زیباسازی در شهرداری ساری می‌توان هویت تاریخی شهر ساری را بازیابی و احیا کرد و در راستای تحقق منویات رهبری از متخصصان و افراد صاحب ایده برای طراحی و داشتن شهری با هویت ایرانی اسلامی همراهی بخواهیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری در بخشی از سخنانش به هم‌اندیشی اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری‌های مازندران که در ساری برگزار شد اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که حتی یک نفر از اعضای شورای شهرهای مازندران در این همایش صحبت نکردند.

آقامیری با بیان اینکه سخنرانان جلسه معتقد بودند که شهرداری در کمیسیون ماده 100 به وظایف خود عمل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بابت تخلف ساختمانی در کمیسیون‌ها قرار است چه‌کار کنند که در کمیسیون ماه 100 کاری انجام نمی‌دهند.

وی یادآور شد: دادگستری استان برای احداث ساختمان خود در خیابان مازیار تخلف می‌کند، شهرداری و کمیسیون ماده 100 جرات طرح و پیگیری را ندارند.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری پارک سبزه میدان را از قدیمی‌ترین نماد فضای سبز ساری دانست و گفت: پارک سبز میدان ساری به عنوان بخشی از حیاط خلوت استانداری ضمیمه شد ولی کمیسیون ماده 100 کاری انجام نداد.

آقامیری ادامه داد: ضوابط شهرسازی غیرمنطقی، شهروندان را وادار به خلاف می‌کند.

وی با بیان اینکه زور کمیسیون ماده 100 به شهروندان به ویژه طبقات مستضعف می‌رسد، تصریح کرد: ماده 100 قدرت برخورد با دستگاه‌های دولتی را ندارد.

رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر ساری اذعان داشت: دولت در سال‌های گذشته به تکالیف خود در بخش مسکن و تامین زمین انجام نداده است و هم‌اکنون موجبات بروز تخلف ساختمانی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول