اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

روش درآمدی شهرداری و بخشداری‌ها قانونمند شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: روش درآمدی شهرداری و بخشداری‌ها باید قانونمند باشد.

روش درآمدی شهرداری و بخشداری‌ها قانونمند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در نخستین همایش هم‌اندیشی اعضای کمیسیون ماده 100 شهرهای استان که در باشگاه برق برگزار شد با بیان اینکه همه مسئولان خادمان دولت محسوب می‌شوند، اظهار داشت: خادمان دولت در اجرای قوانین باید دقت نظر داشته باشند.

وی اراضی استان مازندران را دست نیافتنی دانست و یادآور شد: هر 100 هزار واحد ساختمان نیازمند  4 هزار هکتار زمین است که بازتولید این میزان در اراضی جلگه‌ای مقدور نیست.

طاهایی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به احیای بافت فرسوده، مقاوم‌سازی و اجرای طرح هادی در روستاها توجه شده است، تصریح کرد: تلاش‌های بنیاد مسکن را در سال‌های اخیر نمی‌توان نادیده گرفت.

این مسئول به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان مازندران اشاره کرد و گفت: طرح هادی در خارج از محدوده شهری اجرا می‌شود ولی شاهد ساخت ‌و ساز غیرمجاز نیز هستیم.

نماینده عالی دولت در مازندران ساخت و سازهای ناهمگون استان را یکی از عوامل توسعه نیافتگی اعلام کرد.

وی به اجرای قانون در فرایند کار تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر در اجرای فعالیت‌های قانونی نقص است باید درصدد اصلاح باشیم نه اینکه سلیقه مبنای فعالیت در کار قانونی باشد.

طاهایی با اشاره به اینکه روش درآمدی شهرداری و بخشداری‌ها باید قانونمند باشد، بیان کرد: آموزش نکته مهمی است که از سوی معاونت عمرانی استانداری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا مسئولان بدانند که برای داشتن مسئولیت باید بها بپردازند.

وی اظهار داشت: تاکنون خداوند استان مازندران را در امتحان زلزله پنج ریشتری و بیشتر قرار نداد که متوجه شویم چه میزان ساختمان‌های ما در مقابل زلزله مقاوم هستند.

استاندار مازندران متذکر شد: متولیان امر جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرمهندسی را بگیرند.

وی با بیان اینکه کمیته صیانت از حقوق بیت‌المال موجب می‌شود نظارت بیشتری صورت گیرد، بیان کرد: اقلیم مازندران پیچیده است و فرمانداران شهرهای استان نسبت به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دقت لازم را داشته باشند.

طاهایی با تاکید براینکه قانون محوری در استان مازندران باید شعاری برجسته باشد، گفت: در قرن بیستم بی‌اعتنایی به قوانین دینی نوعی جاهلیت مدرن از آن یاد می‌شود.

وی اذعان کرد: ما ملزم به اجرای قانون هستیم چراکه عمل به قانون وظیفه است و نمی‌توانیم به عنوان مفسر قانون هرگونه که دلمان بخواهد بهره ببریم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول