اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری انتخابات صورت گرفت

راه‌یابی 3 دانش‌آموز خراسان شمالی به مجلس دانش‌آموزی کشور

خبرگزاری فارس: سه دانش‌آموز از سطح شهرستان‌های خراسان شمالی به مجلس دانش‌آموزی کشور راه یافتند.

راه‌یابی 3 دانش‌آموز خراسان شمالی به مجلس دانش‌آموزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، فاطمه حسن‌زاده از شهرستان گرمه، وحید عطاران‌فاروجی از شهرستان فاروج و نسترن ایزدفر از شهرستان بجنورد برای دوره 92 -90 با اکثریت آرا به مجلس دانش‌آموزی راه یافتند و از نمایندگان دانش‌آموزان در دوره قبلی مجلس دانش‌آموزی با اهدا جوائز و لوح، تقدیر به عمل آمد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این آیین با اشاره به نقش دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی گفت: مجلس دانش‌آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش و ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

محمدرضا رحیمی اظهار داشت: اهمیت این مجالس به خاطر این است که افراد شرکت کننده در آن دانش‌آموزانی هستند که با تجهیز شدن به سلاح علم و تقوا حماسه‌هایی همچون شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی را خلق کرده‌اند.

وی افزود: این حضور پر رنگ وظیفه خدمتگزاری ما مسئولین را به مردم سنگین‌تر می‌کند.

رحیمی با تشریح شیوه نامه این انتخابات گفت: دوره این مجلس دو ساله است و مجموعاً 150 دانش‌آموز از سراسر کشور به آن راه می‌یابند که چهار نفر از اقلیت‌های مذهبی هستند.

وی اظهار داشت: از استان خراسان شمالی در دوره قبلی دو نفر به مجلس راه یافتند که در دوره جدید این دوره به سه نفر افزایش یافت که این افراد از بین دانش‌آموزان دارای معدل بالای 17 و نمره انضباط حداقل 19 انتخاب خواهند شد.

در این آیین، رای گیری برای دوره جدید در دو قسمت جداگانه خواهر و برادر پس از استماع نظرات کاندیداها انجام شد و منتخبان این دوره 1- فاطمه حسن‌زاده (گرمه) 2 – وحید عطاران‌فاروجی (فاروج) 3 – نسترن ایزدفر (بجنورد ) برای دوره 92 -90 با اکثریت آرا به مجلس دانش‌آموزی راه یافتند.

این آیین با حضور رحیمی معاون پرورشی اداره کل حاج‌زاده رئیس سازمان دانش‌آموزی، شیردل رئیس حراست، اسلامی ناظر وزارت آموزش و پرورش و تنی چند از کارشناسان معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی به همراه منتخبان دانش‌آموزی سراسر استان در محل کانون ریحانه برگزار شد.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول