اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان دانش‌آموزی فارس:

نماینده مجلس دانش‌آموزی نگاه ملی داشته باشد

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان دانش‌آموزی استان فارس گفت: نماینده مجلس دانش‌آموزی باید دارای نگاه ملی و کلان باشد.

نماینده مجلس دانش‌آموزی نگاه ملی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهروز پرنیان عصر امروز در انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان فارس اظهار داشت: دانش‌آموزانی که به عنوان نماینده دانش‌آموزان استان فارس به مجلس راه می‌یابند، به طور صرف نماینده منطقه و استان نیستند بلکه نماینده تمام دانش‌آموزان کشور هستند.

وی با اشاره به جایگاه شورا در مفاهیم دینی و نیز شورا و انتخابات در متن قانون اساسی بیان کرد: مدرسه به عنوان مکانی است که برای آموزش افراد فعالیت دارد و آنها را برای زندگی در جامعه بزرگ‌تر آماده می‌کند.

پرنیان با تاکید بر اینکه شوراهای دانش‌آموزی به برکت نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده است، تصریح کرد: طبق آیین‌نامه مدارس، شوراهای دانش‌آموزی در مدارس برای ارائه مشورت به اولیای مدرسه تشکیل شده و در سطح شهرستان به مجمع دانش‌آموزی شهرستان می‌رسد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان فارس همچنین به بررسی جایگاه مجلس دانش‌آموزی پرداخت و آن را در سطح دنیا منحصر به فرد دانست و بیان کرد: مجلس دانش‌آموزی، مجلسی مشورتی است، از این رو دانش‌آموزان منتخب باید با وظایف نمایندگان دانش‌آموزی آشنا باشند.

پرنیان افزود: اعضای مجمع دانش‌آموزی این استان باید افرادی را انتخاب کنند که دارای دیدگاه‌های منطقی باشند و افراد منتخب باید نگاهی ملی و کلان داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی باید فرامنطقه‌ای فکر کرده و به ارائه برنامه بپردازند، تصریح کرد: اگر وسعت دید نماینده دانش‌آموزی در مجلس کوتاه باشد، لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به جایگاه مجلس دانش‌آموزی وارد می‌کند و از اثرگذاری آن می‌کاهد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول