اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار آخوندی در آخرین نشست خبری سال 90 خبر داد

هرمزگان استان سوم کشور در شاخص احساس امنیت است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: براساس آخرین نظرسنجی میدانی که به طور متمرکز در مرکز کشور انجام می‌شود، استان هرمزگان در شاخص احساس امنیت در رتبه سوم و در رضایتمندی مردم از پلیس استان چهارم کشور است.

هرمزگان استان سوم کشور در شاخص احساس امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار محمدعلی آخوندی ظهر امروز در آخرین نشست خبری سال 90 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان در امر برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با همکاری نیروهای بسیج، امنیت این امر مهم ملی را به بهترین شکل تأمین کرد و به انجام رساند.

وی در ادامه ضمن تشریح جزئیات عملکرد پلیس در 11 ماهه سال‌ جاری افزود: در این مدت زنگ تلفن مرکز فوریت‌های پلیس (110) بیش از 556 هزار بار به صدا درآمد که از این میزان قریب به 130 هزار مورد عملیاتی شده است.

رئیس پلیس استان هرمزگان هم‌چنین با بیان اینکه در بحث جرائم خشن به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم تأمین امنیت شاهد کاهش چشمگیر وقوع جرائم هستیم، خاطرنشان کرد: در بحث وقوع قتل با 30 درصد کاهش، چاقوکشی و نزاع با 15 درصد و سرقت به عنف 33 درصد با کاهش وقوع جرم رو به ‌رو بودیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این در بحث سرقت با اسلحه گرم 59 درصد، سرقت خودرو 28 درصد، موتورسیکلت شش درصد، کیف‌قاپی 21 درصد و مغازه 24 درصد کاهش وقوع به نسبت سال گذشته داشته‌ایم.

آخوندی مجموع کشفیات مواد مخدر را در مدت 11 ماه سال‌ جاری 61 هزار کیلو انواع مواد عنوان کرد که نسبت به سال قبل 33 درصد رشد کشفیات بوده است.

وی در همین رابطه از دستگیری 3 هزار و 848 قاچاقچی و عامل توزیع خبر داد و گفت: 168 باند نیز در این رابطه متلاشی و 57 قبضه سلاح به همراه 830 ماشین توقیف شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان هم‌چنین از کاهش 54 درصدی تلفات حوادث رانندگی در محورهای درون‌شهری و کسب رتبه دوم کشوری در این شاخص خبر داد و گفت: در محورهای برون‌شهری نیز با 22 درصد کاهش تلفات جاده‌ای کنترل تخلفات 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ویژه پلیس در ایام نوروز اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس از تاریخ 25 اسفندماه سال‌ جاری تا 15 فروردین‌ماه سال 91 با شعار"بهار من آرامش و رضایت تو" در استان هرمزگان اجرایی می‌شود و طی آن تمام عوامل انتظامی در امر تأمین امنیت مشارکت جدی دارند.

به گفته آخوندی 45 ایستگاه پلیس در این رابطه به طور شبانه‌روزی مشارکت دارند و تمام محورهای مواصلاتی نیز توسط پلیس‌راه با استقرار گشت‌های محسوس در بیش از یک صد نقطه و 25 گشت نامحسوس مورد نظارت دقیق قرار دارد.

رئیس پلیس هرمزگان در پایان مشارکت را حاصل یک امر جمعی عنوان و از همه همراهی‌ها با پلیس در امر تأمین امنیت به ویژه مشارکت مسئولانه شهروندان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول