اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چهارشنبه آخر سال

تخت‏های اورژانس خالی نگه داشته می‏شود / خانواده‏ها همراه فرزندان باشند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی کشور ضمن اعلام خبر خالی نگه داشتن تخت‏های مراکز اورژانس در چهارشنبه آخر سال، از خانواده‏ها خواست تا در آن روز فرزندان خود را به حال خود رها نکرده و همراه آنها باشند.

تخت‏های اورژانس خالی نگه داشته می‏شود / خانواده‏ها همراه فرزندان باشند

غلامرضا معصومی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: تا امروز در سال 90 هنوز اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به آمارهای دو سال اخیر چهارشنبه آخر سال یادآور شد: در سال 89، 2 هزار و 888 نفر در روز چهارشنبه آخر سال دچار حادثه شدند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی کشور اضافه کرد: آمار فوتی‏های آن شب در همان عدد پنج و تعداد معلولان نیز در عدد 18 در دو سال اخیر مشترک بود.

وی با تاکید بر نقش رسانه‏های جمعی در زمینه کاهش سوانح چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: در این زمینه رسانه‏های گروهی اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‏های کشوری و جراید مختلف می‏توانند ایفاگر نقشی بارز در زمینه کاهش این سوانح دلخراش باشند.

معصومی تصریح کرد: حجم تبلیغات رسانه‏ای باید با یک تغییر رویکرد اساسی، نوک پیکان خود را از جوانان و نوجوانان برداشته و به سمت و سوی خانواده‏های آنها سوق دهد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی کشور اضافه کرد: سنین 10 تا 24 سال عمده آسیب‏دیدگان چهارشنبه آخر سال محسوب می‏شوند و صدمات دست و چشم بالاترین آمار مصدومیت‏های آن شب را به خود اختصاص می‏دهد.

وی افزود: از این رو، باید با کار فرهنگی بیشتر بر روی خانواده‏ها از این عنصر مهم در کاهش تلفات احتمالی ناشی از سوانح روزهای انتهای سال سود برد.

معصومی با بیان اینکه نمی‏توان چهارشنبه آخر سال را از برنامه‏های نوروزی ایرانیان حذف کرد، گفت: حضور نیروهای مراکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی کشور همواره پس از وقوع حادثه و اقدامات پیشگیرانه ماموران انتظامی نقاط مختلف پیش از رسیدن به چهارشنبه آخر سال صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی تصریح کرد: با توجه به این امر، خانواده‏های ایرانی باید در آن روز به همراه فرزندان خود در مراسمی که امکان حذف آن نیست، حاضر شوند و جریان امور را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: مراسم چهارشنبه‏سوری به لحاظ ریشه‏ای از اصل صحیحی بهره‏مند است و از سویی دیگر، این روز نوعی تخلیه انرژی مضاعف جوانان و نوجوانان به شمار می‏آید.

معصومی افزود: بنابراین بالا رفتن میزان حضور خانواده‏ها بی‏شک افزایش ضریب امنیتی قشر تهییج‏پذیر جوان و نوجوان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول