اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی:

ورود اورژانس به جاده‏های روستایی بدون امداد هوایی ممکن نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی گفت: ورود اورژانس پیش‏بیمارستانی به جاده‏های فرعی و روستایی بدون به کارگیری امداد هوایی غیرممکن است.

ورود اورژانس به جاده‏های روستایی بدون امداد هوایی ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران غلامرضا معصومی در آیین گشایش 2 هزارمین مرکز اورژانس جاده‏ای کشور که با حضور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر، استاندار تهران و دیگر مسئولان محلی در بخش مرکزی تهران برگزار شد اظهار کرد: اورژانس نمی‏تواند در جاده‏های کشور با طول بیش از 150 هزار کیلومتر در مناطق فرعی و روستایی، همچون جاده‏های اصلی ورود پیدا کند.

وی از وجود نداشتن امکان چنین اقدامی خبر داد و افزود: این اقدام علاوه بر اینکه به صرفه نیست، امکان آن نیز به هیچ‏وجه وجود ندارد.

معصومی ادامه داد: شاید با حجم تردد 85 درصدی جاده‏های کشور در طول 30 هزار کیلومتر، ایجاد پایگاه‏های اورژانس در فواصل 40 کیلومتری ممکن بود؛ اما با آن حجم از جاده‏های فرعی و روستایی اجرای چنین طرحی ممکن نیست.

* وجود 14 هزار نیروی فعال در عرصه اورژانس کشور

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی پیرامون نیروی انسانی مورد نیاز برای چنین پوششی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با 14 هزار نیروی فعال در عرصه اورژانس کشور مشکلاتی عدیده وجود دارد و افزایش حجم نیروی مورد نیاز این پوشش یعنی 150 هزار نفر مشکلات بیشتری را نیز در پی خواهد داشت.

وی خواستار نگاه جدی مجلس نهم به بحث امداد هوایی شد و افزود: خواسته مجموعه مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی کشور، نگاهی ویژه از سوی نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی به موضوع امداد هوایی است.

معصومی از ایجاد ردیف اعتباری برای موضوع امداد هوایی در معاونت راهبردی ریاست جمهوری در سال 91 خبر داد و افزود: پس از تحقق این مهم می‏توان در بودجه‏های سال آتی اعتباراتی را برای امداد هوایی در نظر گرفت.

* وجود تنها یک فروند بالگرد امداد هوایی در کشور

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی از وجود تنها یک فروند بالگرد امداد هوایی در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر تنها بالگرد مرکز امداد هوایی اورژانس پیش‏بیمارستانی کشور در آمل استقرار یافته است.

وی ادامه داد: وجود صرفا یک فروند بالگرد برای مرکز اورژانس هوایی مشکلاتی را به وجود آورده بود؛ اما خوشبختانه بحث تحریم در خصوص خرید بالگرد با عنوان فوریت‏های پزشکی مانعی نیست و شرکت‏های اروپایی به راحتی مجوزهای لازم در این‏باره را صادر می‏کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول