اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی:

700 میلیارد اعتبار خوداشتغالی خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: سهم استان خراسان‌رضوی از اعتبارات مشاغل خرد و خوداشتغالی را 700 میلیارد ریال است.

700 میلیارد اعتبار خوداشتغالی خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌رضوی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: 77 طرح در بخش کشاورزی و 79 طرح در بخش صنعت پس از بررسی در کارگروه برای دریافت تسهیلات به صندوق ملی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی افزود: از اعتبارات مشاغل خرد و خوداشتغالی سهم استان خراسان‌رضوی اشتغالی را 700 میلیارد ریال است و پرداخت مقرری به 12 هزار نفر از این افراد، باید ماهانه رقمی بالغ بر 600 میلیارد ریال در نظر گرفت و با اجرای این طرح ماهانه یک ششم از این مبلغ صرفه‌جویی و صرف چرخه تولید می‌شود.

وی افزود: طرح اشتغال اتباع خارجی را از جمله طرح‌های موفق استان و 100 نفر مشمول آن است.

لبافی تصریح کرد: اگر تبعه‌ای خارجی بتواند 300 هزار دلار در بخش تولید و با 500 هزار دلار در بخش بازرگانی استان سرمایه‌گذاری خود را انجام دهد پروانه کار و به طبع آن پروانه اقامت دریافت می‌شود.

در ادامه رضا جمشیدی دبیر ستاد هماهنگی برنامه پنجم توسعه در خراسان‌رضوی، تدوین برنامه توسعه موفق در استان را منوط به توجه به سند آمایش اشاره کرد و افزود: تا پایان برنامه چهارم توسعه نرخ مشارکت اقتصادی از 42.12 در سال 89 به 45 درصد و جمعیت شاغل در استان از یک میلیون و 850 هزار نفر در حال حاضر به 2 میلیون و 800 هزار نفر می‌رسد.

جمشیدی ارزش تولیدات ناخالص استان در سال 89 را 23 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: کل منابع مالی مورد نیاز برای اجرای برنامه پنجم در استان خراسان‌رضوی 8 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از این میزان 5 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل درآمدهای استان قابل تأمین است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول