اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

مرکزی از استان‌‌های برتر کشور در ایجاد اشتغال است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه رفع معضل بیکاری یکی از استان‌‌های برتر و موفق کشور به شمار می‌رود.

مرکزی از استان‌‌های برتر کشور در ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری همواره از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام بوده و خوشبختانه این استان در این امر موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد اشتغال‌های ایجاد شده در استان بیش از سهمیه اختصاصی بود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دهم نرخ بیکاری استان به زیر پنج درصد برسد.

استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در استان بیان کرد: اراک و ساوه از قطب‌‌های مهم صنعتی کشور هستند و فعالیت واحدهای صنعتی در این شهرها نقش بسیار موثری در کاهش بیکاری داشته است.

شعبانی‌فرد تاکید کرد: بدون شک یکی از راه‌های بسیار موثر در ایجاد و حفظ اشتغال خرید کالاهای ساخت داخل توسط شهروندان است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی با اشاره به مشارکت 65 درصدی مردم این استان در انتخابات گفت: بار دیگر در 12 اسفند امسال مردم همیشه در صحنه استان مرکزی با مشارکت 65 درصدی خود در پای صندوق‌های اخذ رأی حماسه دیگری را رقم زده و برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام افزودند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز نرخ باسوادی این استان در پایان سال گذشته را 97 درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون جشن محو بی‌سوادی در 822 روستا از روستاهای این استان برگزار شده است.

محمود ابراهیمی با اشاره به پالایش بی‌سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال اظهار داشت: بر اساس آخرین وضعیت پالایش بی‌سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال استان هم‌اینک 41 هزار و 427 نفر بی‌سواد در استان وجود دارد که از این تعداد 26 هزار و 274 نفر بی‌سواد شناسایی شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول