اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی:

زمینه ایجاد اشتغال در تکاب فراهم است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: زمینه و بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال در شهرستان تکاب فراهم است.

زمینه ایجاد اشتغال در تکاب فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا دیزج‌نژاد ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه طلای آق‌دره تکاب اظهار داشت: وجود معاون طلا و سنگ‌های تزیینی در شهرستان تکاب سبب فراهم بودن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی شده است.

وی افزود: امروزه ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری یکی از مسائل مهم هر جامعه‌ای است و دستیابی به اهداف مورد نظر در این راستا نیازمند استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن منطقه است.

دیزج‌نژاد با بیان اینکه باید از توانمندی‌های جوانان این شهرستان برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد گفت: با توجه به اینکه این منطقه دارای آثار طبیعی و تاریخی فراوانی است از این‌رو صنعت گردشگری می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح مدیران زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کند.

این مسئول تصریح کرد: شهرستان تکاب از موقعیت خاص و استعدادهای بالقوه‌ای برخوردار است از این‌رو آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: احداث کارگاه طلا و جواهرسازی در بخشی از این کارخانه می‌تواند در تولید زیورآلات طلا به کار رفته و به تدریج توسعه یابد که در این صورت حمایت مالی و فنی انجام می‌شود.

مدیرعامل معدن طلای آق‌دره تکاب در ادامه این بازدید گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این راستا می‌تواند نه تنها در رشد و توسعه تکاب بلکه استان نقش مؤثر و سازنده‌ای ایفا کند.

عباس احمدی ادامه داد: این کارخانه آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن مواد اولیه طلا به سرمایه‌گذاران را دارد و از این طریق بسیاری از مردم منطقه صاحب شغل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد لازم برای توسعه و افزایش میزان استحصال طلا بدون استفاده از سیانور است که در این راستا تلاش‌های لازم صورت گرفته و با استفاده از دستگاه‌های مدرن در این کارخانه به زودی عملیاتی می‌شود.

معدن طلای آق‌دره در 30 کیلومتری شهرستان تکاب و 15 کیلومتری مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بعد از معدن موته اصفهان به عنوان دومین معدن طلای کشور و یکی از معادن بزرگ طلای خاورمیانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول