اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

سهمیه اشتغال‌زایی سیستان‌و بلوچستان از مرز 58 هزار نفر گذشت

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سهمیه اشتغال‌زایی استان، امسال از مرز 58 هزار و 181 نفر گذشته است.

سهمیه اشتغال‌زایی سیستان‌و بلوچستان از مرز 58 هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌ و بلوچستان حامد علی مبارکی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طی ارزیابی‌های صورت گرفته، سیستان و بلوچستان در زمینه عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی رتبه هفتم و رتبه ششم در زمینه پرداخت منابع بانکی را در سطح کشور بدست آورد.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش‌های صورت گرفته سال آینده سهم سیستان و بلوچستان در زمینه عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی بیشتر باشد.

مبارکی با اشاره به مشاغل خانگی بیان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش مشاغل خانگی به مراتب ارزان‌تر و کم هزینه‌تر از بخش‌های دیگر است.

مبارکی گفت: با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان به راحتی در کمترین بازه زمانی به اهداف اشتغالزایی دست پیدا کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دولت امسال 940 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در این استان در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: در این بخش تاکنون 23 هزار و 844 طرح به بانک‌ها معرفی شده که به 5 هزار و 893 طرح 246 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان داشت: مطابق برنامه‌ریزی‌ها به هر فرد متقاضی بین 30 تا 50 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی اعطا می‌شود.

مبارکی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در بحث مشاغل خانگی بیش از 6 هزار شغل در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری تعهد ایجاد 58 هزار و 881 فرصت شغلی را دارد اظهار داشت: با تلاش مدیران استان و حمایت استاندار اقدامات خوبی در رابطه با ایجاد اشتغال در تمام شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

مبارکی گفت: حفظ اشتغال موجود در کنار ایجاد مشاغل جدید از طریق منابع در اختیار از وظایف مهم مدیران است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بر روان‌سازی و بر طرف کردن مشکل‌ها و موانع به منظور جذب این نوع تسهیلات تاکید کرد و افزود: موانع این بخش باید بصورت ریشه‌ای و کارشناسی شده بررسی و حل شود تا بتوانیم در سال آینده جایگاه استان را در سطح کشور ارتقا دهیم.

مبارکی استقبال مردم را از این طرح‌ها خوب ارزیابی کرد و از بانک‌ها خواست تا در این زمینه با متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات بیشترین همکاری را داشته باشند.

مبارکی گفت: علاوه بر ایجاد مشاغل خانگی، امسال 584 طرح با اعتبار یک‌هزار و 640 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که با معرفی این میزان طرح، تاکنون 280 میلیارد ریال به متقاضیان اشتغالزایی از محل بنگاه‌های زودبازده اقتصادی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: طی پنج سال گذشته نیز از محل اعتبار بنگاه‌های کوچک اقتصادی تاکنون 5 هزار و 330 میلیارد ریال پرداخت شده که اشتغالزایی 30 هزار نفر را در بر داشته است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول