اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک خبر داد

تحقق 98 درصدی تعهد اشتغال در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک، از تحقق 98 درصدی اشتغال تعهد داده شده در این شهرستان خبر داد.

تحقق 98 درصدی تعهد اشتغال در آبیک

به گزارش خبر گزاری فارس از آبیک، ناصر شفیع‌آبادی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد، تعداد ایجاد اشتغال تعهد داده شده در شهرستان را 4 هزار و 213 شغل برشمرد و اظهار کرد: در سال جاری 4 هزار و 139 اشتغال تعهد داده شده از سوی دستگاه‌های اجرایی تحقق یافته است.

وی از عدم تحقق اشتغال تعهد داده شده از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی و یا تحقق بخشی از اشتغال تعهد داده شده از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک اظهار تأسف کرد و افزود: اعلام کتبی و شفاهی مسئولان مبنی بر دلایل عدم تحقق و یا تحقق بخشی از اشتغال تعهد داده شده کافی نیست، چراکه از نظر ما اشتغال ایجاد نشده است و باید آمار این اشتغال ایجاد شده در سامانه اشتغال ثبت شود.

این مسئول تصریح کرد: اشتغال سال 89 باید در سال 89 ثبت می‌شد و اشتغال امسال نیز باید در سال جاری ثبت شود چراکه در راستی‌آزمایی برخی از دستگاه‌های اجرایی به طور نمونه در بخش تعاون، اداره صنعت، معدن و تجارت مشکلی نداشته‌ایم ولی در بخش جهاد کشاورزی دچار مشکل هستیم.

شفیع‌آبادی ادامه داد: مسئولان نباید اشتغال ایجاد شده امسال را برای سال آینده ثبت کنند، چراکه در راستی‌آزمایی با مشکل مواجه می‌شوند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار کارآفرینی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در سال جاری، 375 نفر تعهد داشتیم و 250 نفر نیز در کلاس‌ها شرکت کردند که برای تحقق کامل سهمیه شهرستان آبیک به همکاری ادارات مختلف و بخش خصوصی شهرستان نیاز مبرم داریم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک خاطر نشان کرد: امسال در سامانه مشاغل خانگی یک هزار و 60 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، 93 نفر زیر پوشش، 960 نفر مستقل، یک نفر پشتیبان حقوقی و شش نفر پشتیبان حقیقی بوده‌اند.

شفیع‌آبادی ادامه داد: در زمینه مشاغل خانگی، 464 نفر را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم که از این تعداد 54 نفر از مرکز فنی و حرفه‌ای، 240 نفر از کمیته امداد امام(ره)، 21 نفر از صنعت، معدن و تجارت، 11 نفر از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و 138 نفر از صندوق مهر امام رضا(ع) بوده‌اند.

وی بیان کرد: مشکل بیمه کارگران آبیک در زمینه سوق دادن بخشی از اشتغال به سمت شهرستان رفع شده است و اقدامات بیمه‌ای کارگران در تأمین اجتماعی شهرستان آبیک انجام می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید 74 اشتغال تعهد داده شده را تحقق ببخشند و این در حالی است که از سال آینده تعهد اشتغال از شهرستان‌ها به استان ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول