اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مشکل اصلی ستاد احیا امر به معروف کمبود اعتبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: مشکل اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در بوشهر کمبود اعتبار است هر چند تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مشکل اصلی ستاد احیا امر به معروف کمبود اعتبار است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دارای دو عرصه معرفتی و اجرایی است، عرصه معرفتی یعنی شناخت جایگاه و نقش آن در تعالی حیات بشری.

وی افزود: تمامی عواملی که موجب سقوط انسان در تاریخ حیات خود شده به دلیل بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی بیداری اسلامی که دارای جغرافیای شخص، اجتماعی، ملی و فراملی است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: انسانی که بیداری اسلامی ندارد با لگد مرگ یا چکمه دشمن از خواب بیدار می‌شود.

وی افزود: حوزه نظریه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین بوده و تردیدی در آن نیست.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فطرت بشر بر این استوار بوده که امر به معروف و نهی از منکر کند گفت: امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه برای نجات انسان از سقوط در باتلاق ابتذال است.

صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: مدل امر به معروف و نهی از منکر باید کارشناسانه، محتوای آن اسلامی و روش کار باید تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه کار اصلی انبیا و اولیا الهی امر به معروف و نهی از منکر است خاطر نشان کرد: خداوند نخستین آمر به معروف است و اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد خواب غفلت انسانی تمام فضای جامعه را می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: مهم‌ترین کار مسئولان و متولیان فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است و باید آن را با جدیت دنبال کنند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر در چند سال اخیر با تلاش‌های اعضا خود فعالیت‌های خوبی داشته و با همدلی موجود اقدامات پیش رفته است.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در بوشهر کمبود اعتبار است هر چند تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

امام جمعه بوشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر نیاز به بودجه دارد و با توجه به اهمیت آن باید ردیف بودجه اعتبار ملی برای این فریضه مهم اختصاص یابد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه سخت‌ترین عرصه تعاملات انسانی عرصه امر به معروف و نهی از منکر است افزود: برای انجام کار در امور امر به معروف و نهی از منکر باید فعالیت‌های علمی، دانش بنیان و با نگاه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی انجام دهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول